اندروید ۱۳ با مجموعه ای از بهبودها نسبت به نسل قبل معرفی شد

گوگل در رویداد سالانه خود در شب گذشته از نسل جدید سیستم عامل موبایل رونمایی کرد .اندروید ۱۳ شباهت بسیار زیادی به نسل قبل دارد اما در تمامی زمینه‌ها شاهد بهبودهایی خواهیم بود. به طوری که کلیه ویژگی های اندروید ۱۲ به صورت نسخه کامل تر در اندروید ۱۳ دیده می شود. به گزارش سرویس […]

گوگل در رویداد سالانه خود در شب گذشته از نسل جدید سیستم عامل موبایل رونمایی کرد .اندروید ۱۳ شباهت بسیار زیادی به نسل قبل دارد اما در تمامی زمینه‌ها شاهد بهبودهایی خواهیم بود. به طوری که کلیه ویژگی های اندروید ۱۲ به صورت نسخه کامل تر در اندروید ۱۳ دیده می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اندروید ۱۳ همراه با نسخه جدید زبان طراحی متریال یو عرضه می شود که به کاربر اجازه می دهد تا با شخصی سازی بیشتر پالت های رنگی را برای آیکون برنامه های ثالث اجرا کند. به گفته گوگل دومین بتای عمومی این نسخه از اندروید به زودی منتشر می‌شود و کاربران بیشتری می توانند از آن استفاده کنند.

 سال گذشته اندروید ۱۲ با قابلیت شخصی سازی بر اساس زبان طراحی متریال یو معرفی شده بود. به طوری که کلیه گوشی های اندرویدی امکان استفاده از پالت های رنگی را داشتند. در اندروید ۱۳ نیز امکان تغییر رنگ در کنترل های مالتی مدیا وجود داشته و رنگ کاور آهنگ یا ویدیو به صورت خودکار تغییر خواهد کرد.

از دیگر ویژگی اندروید ۱۳ پیشرفت قابل ملاحظه در پیام رسان گوگل به نام Messages است. اکنون این پیام رسان به قابلیت رمزنگاری دوسویه در گفتگو ها مجهز شده است. به گفته گوگل هم اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از پیام رسانی امن با RCS استفاده می کنند که در حال حاضر تنها در پیام های فردی ارائه می شود.

ویژگی دیگر اندروید ۱۳ مربوط به حفظ حریم خصوصی کاربران است. به طوری که در این سیستم عامل ارسال نوتیفیکیشن ها توسط اپ ها نیز با اجازه کاربر انجام می گیرد. همچنین ابزار جدید انتخاب عکس با در اختیار گذاشتن تنها همان عکس مورد نظر کاربر را از اشتراک گذاری کلیه تصاویر و ویدئوها توسط برنامه ها بی نیاز خواهد کرد.

کاربر در زمان استفاده از اندروید ۱۳ می تواند برای هر برنامه و اپلیکیشن زبان متفاوتی را انتخاب کند. این ویژگی به عنوان یکی از ویژگی های جالب اندروید ۱۳ محسوب می شود که می تواند مورد استفاده افراد چند زبانه قرار بگیرد. بدین ترتیب می توان از زبان انگلیسی برای برنامه های پیام رسان و از زبانی دیگر برای برنامه های بانکی استفاده کرد. به نظر می رسد تمام تلاش گوگل روی تغییرات کوچک اما هدفمند به جای تغییرات بنیادین بوده است و میتوان اندروید ۱۳ را به عنوان نسخه بهبود یافته از اندروید ۱۲ در نظر گرفت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال