نسخه 5.1 اندروید آبنبات چوبی معرفی شد؛ نگاهی کوتاه به قابلیت‌های جدید

از اخبار مربوط به کنفرانس دیشب اپل که بگذریم، به سیستم عامل رقیب محصولات اپل یعنی اندروید می‌رسیم. ظاهرا حالا بعد از گذشت مدت‌ها کمپانی بزرگ گوگل دست به کار شده و بروزرسانی اندروید 5.1 آبنبات چوبی را ساعاتی پیش منتشر کرده است. این به روز‌رسانی سیستم عامل اندروید، روی قابلیت‌های نرم‌افزاری متمرکز شده است. […]

از اخبار مربوط به کنفرانس دیشب اپل که بگذریم، به سیستم عامل رقیب محصولات اپل یعنی اندروید می‌رسیم. ظاهرا حالا بعد از گذشت مدت‌ها کمپانی بزرگ گوگل دست به کار شده و بروزرسانی اندروید 5.1 آبنبات چوبی را ساعاتی پیش منتشر کرده است.

این به روز‌رسانی سیستم عامل اندروید، روی قابلیت‌های نرم‌افزاری متمرکز شده است. از جمله این قابلیت‌ها، می‌توان به برقراری مکالمات صوتی با کیفیت HD در شبکه‌هایی نظیر ورایزن و تی‌موبایل، پشتیبانی از دو سیمکارت روی گوشی و همچنین امکان کنترل وای‌فای و بلوتوث از طریق منوی دسترسی‌سریع به تنظیمات، را برشمرد.

بزرگترین و شاید مهم‌ترین قابلیت اضافه شده به این نسخه، Device Protection است. با استفاده از ویژگی می‌توان گوشی اندرویدی را در صورت سرقت به وسیله حساب کاربری گوگل، قفل کرد. حتی با ریست‌کردن گوشی و برگرداندن آن به حالت تنظیمات کارخانه، بازهم لاگین کردن به حساب کاربری گوگل الزامی است و بدین ترتیب سارق قادر نخواهد بود به محتویات ذخیره شده روی حافظه گوشی دسترسی پیدا کند.

بنا به رسم همیشه گوگل کاربران گجت‌های نکسوس، نظیر نکسوس 6 و نکسوس 9 پیش از همگان به این بروزرسانی دسترسی خواهند داشت.

اینکه چه موقع بقیه کاربران اندروید از این نسخه بهره‌مند خواهند شد ، هنوز مشخص نیست و بستگی به شرکت سازنده گجت آنها خواهد داشت.

کمپانی تی موبایل ایالت متحده آمریکا اعلام کرد که کاربران گجت های نکسوس 4 ، 5 و 7 (2013) از امروز می‌توانند به این نسخه مهاجرت کنند.

باید منتظر ماند که کمپانی‌های سامسونگ، اچ‌تی‌سی و دیگر شرکت‌ها، به روزرسانی نسخه 5 را برای دستگاه های خود به اتمام برسانند تا ببنیم چه موقع برای نسخه 5.1 دست به کار خواهند شد.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال