قابلیت اجازه دسترسی به برنامه‌ها در اندروید 6 چگونه کار می‌کند؟

شاید در نگاه اول اندروید مارشمالو تغییرات تغییرات آن چنانی نسبت به اندروید لالی پاپ نداشته باشد اما گوگل تغییراتی را در این نسخه از اندروید انجام داده که باعث تغییر بزرگی در نحوه‌ی اجازه‌ی دسترسی کاربران به برنامه‌ها می‌شود. در واقع گوگل در اندروید مارشمالو سیستم اجازه‌ی دسترسی برنامه‌ها به برنامه‌های پیش فرض گوشی […]

شاید در نگاه اول اندروید مارشمالو تغییرات تغییرات آن چنانی نسبت به اندروید لالی پاپ نداشته باشد اما گوگل تغییراتی را در این نسخه از اندروید انجام داده که باعث تغییر بزرگی در نحوه‌ی اجازه‌ی دسترسی کاربران به برنامه‌ها می‌شود. در واقع گوگل در اندروید مارشمالو سیستم اجازه‌ی دسترسی برنامه‌ها به برنامه‌های پیش فرض گوشی را تغییر داده است که قصد داریم سیستم جدید را به شما معرفی کنیم.

اگر شما هم اکنون بخواهید با گوشی اندرویدی خود برنامه‌ای را نصب کنید، در ابتدا از شما سوالی می‌شود که این برنامه باید به اطلاعات و برنامه‌های زیر دسترسی داشته باشد. برای نصب برنامه شما باید به آن اجازه دهید تا به برنامه‌های خاصی دسترسی داشته باشد و همین مسئله ممکن است باعث نگرانی برخی از کاربران شود.

قابلیت اجازه دسترسی به برنامه‌ها در اندروید 6 چگونه کار می‌کند؟

اندروید مارشمالو این ویژگی را به دو سیستم کاملا متفاوت تبدیل کرده است. در روش اول گوگل لیستی از برنامه‌هایی را که به ویژگی‌های متعدد گوشی شما دسترسی دارند مشخص کرده است و شما با رفتن به بخش تنظیمات گوشی می‌توانید دسترسی یک برنامه را به بخش خاصی غیر فعال کنید. در روش دوم که گوگل به کار برده، برای مثال برنامه‌ هنگامی که می‌خواهد به مخاطبان شما دسترسی داشته باشد همان لحظه از شما سوال می‌پرسد و شما نیز در همان لحظه باید به آن برنامه اجازه‌ی دسترسی بدهید. گوگل با این کار دیگر در هنگام نصب برنامه مزاحم کاربران نشده و از همان ابتدا از کاربر اجازه‌ی دسترسی نمی‌خواهد. سیستم دومی که گوگل به کار برده برای کاربران سیستم عامل اپل بسیار آشنا می‌باشد.

قابلیت اجازه دسترسی به برنامه‌ها در اندروید 6 چگونه کار می‌کند؟

قابلیت جدید گوگل فواید و مضرات خود را نیز دارد. بدون شک راحت‌تر نصب شدن برنامه‌ها یکی از فواید موجود در این سیستم می‌باشد. همچنین کاربر می‌تواند هر لحظه که خواست دسترسی برنامه‌ را به بخشی از گوشی خود قطع کند. اما یکی از مهم‌ترین ضررهایی که کاربر ممکن است از آن صدمه ببیند، قرار دادن هر گونه دسترسی توسط توسعه دهنده در برنامه است حتی اگر در آینده از شما اجازه‌ی دسترسی بخواهد. بنابراین توسعه دهندگان می‌توانند هر گونه دسترسی در برنامه را قرار دهند بدون آن که شما متوجه شوید چرا که دیگر در هنگام نصب شدن برنامه‌ها لیستی از دسترسی‌ها به نمایش در نمی‌آید. البته این لیست را همچنان می‌تواند در گوگل پلی مشاهده کرد.به هر حال گوگل اندروید مارشمالو را در فصل پاییز با معرفی نکسوس‌های جدید خود منتشر می‌کند و باید دید نظرات کاربران در مورد این نسخه از سیستم عامل گوگل چگونه خواهد بود.  به نظر شما آیا ویژگی‌های جدید اندروید 6 آن گونه که باید می‌تواند باعث موفقیت این سیستم عامل شود؟

قابلیت اجازه دسترسی به برنامه‌ها در اندروید 6 چگونه کار می‌کند؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال