چگونه ظاهر اندروید گوشی خود را مانند اندروید 5.0 آبنبات‌چوبی کنیم؟

شاید بتوان اندروید 5.0 آبنبات‌چوبی را زیباترین و جذاب‌ترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید دانست اما افراد بسیاری هستند که نمی‌توانند این نسخه‌ی جدید از این سیستم‌عامل را بر روی تلفن‌ هوشمند و یا تبلت خود تجربه کنند. این موضوع می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. یکی از مهم‌ترین موارد پیرامون این موضوع، قدیمی بودن دستگاه اندرویدی […]

شاید بتوان اندروید 5.0 آبنبات‌چوبی را زیباترین و جذاب‌ترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید دانست اما افراد بسیاری هستند که نمی‌توانند این نسخه‌ی جدید از این سیستم‌عامل را بر روی تلفن‌ هوشمند و یا تبلت خود تجربه کنند.

این موضوع می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. یکی از مهم‌ترین موارد پیرامون این موضوع، قدیمی بودن دستگاه اندرویدی بسیاری از افراد می‌باشد که هیچ‌گاه اندروید 5.0 را به صورت رسمی دریافت نخواهند کرد. اما شرکت‌ها و افراد بسیار زیادی هستند که با ارائه‌ی نرم‌افزارهای مختلف، سعی دارند تا شکل خاصی به دستگاه هوشمند شما ببخشند. در همین راستا، مجموعه‌های زیادی از آیکون‌های مختلف و یا لانچرها هستند که می‌توانند شکل ظاهری گوشی شما را به صورت کامل تغییر دهند و موضوعی که یکی از نقاط قوت اندروید به حساب می‌آید، امکان بازگشت به حالت قبلی در صورت عدم رضایت از نصب لانچر یا نرم‌افزارهای جانبی می‌باشد که به سادگی صورت می‌گیرد.

حال قصد داریم تا چند راه کوتاه و کاربردی را بیان کنیم تا بتوانید شکل ظاهری سیستم‌عامل گوشی خود را به اندروید 5.0 آبنبات‌چوبی شبیه کنید…

Google-Nexus-6-vs-Nexus-5-8-630x419

ابتدا یک لانچر نصب کنید!

اینکه چه لانچری را بر روی تلفن خود نصب کنید، به تلفن شما، کاربرد شما و البته ورژن سیستم‌عامل آن مربوط می‌شود اما اکثر لانچرها از نسخه‌های قدیمی اندروید پشتیبانی می‌کنند. با نصب یک لانچر، قادر خواهید بود تت تمامی منوها، آیکون‌ها، نمایش گرافیکی پنجره‌ها و حتی فونت‌ها را تغییر دهید. اگر حوصله‌ی بیشتری نیز داشته باشید، می‌توانید تغییرات بسیار بیشتری را به وسیله‌ی لانچرها اعمال کنید. البته برخی از تنظیمات نیازمند دقت بالا و صرف زمان بیشتری هستند چرا که پیچیدگی‌های زیادی دارند. به همین دلیل دو پیشنهاد برای شما داریم که یکی از آنها، نیازمند تلاش بیشتریست…

لانچر Google Now، ساده‌ترین راه برای رسیدن به اندروید 5.0 است. این لانچر، همان چیزیست که به صورت کارخانه‌ای و پیش‌فرض، بر روی تلفن‌های سری Nexus قرار گرفته و علاوه بر سرعت بسیار بالا، شکل ظاهری زیبایی نیز دارد. یکی از نقاط قوت این لانچر نیز نداشتن ایرادات و امکانات اضافی لانچرهای دیگر می‌باشد که توانسته آن را به انتخابی مناسب تبدیل سازد. (لینک دانلود از Google Play)

یکی دیگر از لانچرهایی که این روزها بسیار محبوب می‌باشد، Nova Luncher نام دارد. این اپلیکیشن نیز به صورتی کامل، شکل ظاهری تلفن اندروید شما را تغییر خواهد داد اما برای شخصی‌سازی دقیق آن، نیاز به صبر و شکیبایی دارید، ولی باید بدانید که این لانچر، از قوی‌ترین اپلیکیشن‌های ساخته شده در این زمینه بوده که در عین حال نیز بسیار سبک می‌باشد. این نرم‌افزار نسخه‌ی رایگان نیز دارد اما می‌توانید با پرداخت 4 دلار، نسخه‌ی کامل آن را دریافت نمایید. (لینک دانلود از Google Play)

Google-Nexus-6-15-630x419

بهترین پک و مجموعه را انتخاب کنید!

حالا یک قدم جلوتر هستیم و زمان آن است که یک مجموعه، از میان مجموعه‌های متعددی که برای اندروید عرضه شده را انتخاب نماییم. پکهای معروف و زیادی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم یکی از پک‌های Moonshine یا Vanilla Android را انتخاب کنید، چرا که هم با Nova Luncher سازگاری داشته و هم از تنوع بسیار بالایی در آیکون‌ها و والپیپرها استفاده می‌کنند. مخصوصا اینکه توسعه‌دهندگان قصد دارند تا یک مجموعه را به صورت آماده و کامل که شباهت بسیاری به اندروید 5.0 دارد، عرضه کنند.

البته مجموعه‌های دیگری نیز هستند که می‌توانید به سراغ آنها بروید که یکی از بهترین آنها، Material Design شرکت گوگل می‌باشد. به هر شکل، اینکه از چه مجموعه‌ای استفاده کنید نیاز به کمی جستجو و آزمون‌وخطا دارد اما سعی کنید، بهترین را انتخاب کنید.

“شباهت” با آبنبات‌چوبی نه خود آن!

رسیدن به چهره و محیط ظاهری اندروید آبنبات‌چوبی، موضوعی کاملا جدا از ویژگی‌های آن است. توجه داشته باشید که ما قصد داریم تا با به‌کارگیری ابزارهایی، به شکل ظاهری اندروید آبنبات‌چوبی نزدیک‌تر شویم، نه اینکه تلفن خود را به آن تبدیل کنیم! ویژگی‌های جدید و بسیار زیادی در اندروید 5.0 نهفته‌اند که شاید تنها به وسیله‌ی اپلیکیشن‌های مختلف، بتوان به آنها رسید. لاک‌اسکرین پیشرفته و بهینه شده‌ی اندروید 5.0 مخصوصا در بخش اعلانات، از مهم‌ترین بخش‌های این نسخه به حساب می‌آید که شاید با نرم‌افزار Hi Locker، تا حد زیادی به اندروید آبنبات‌چوبی نزدیک شد. سازندگان در مورد این قفل صفحه نمایش، اعلام کرده‌اند که ساخته‌ی آنها، ترکیبی از لاک‌اسکرین‌های قدیمی و کلاسیک با اندروید 5.0 می‌باشد. (لینک دانلود از Google Play)

برای هرچه بهتر کردن تلفن خود، نیاز دارید تا چند اپلیکیشن منحصر به فرد را نیز دانلود نمایید. برای بخش شماره‌گیر تلفن خود، می‌توانید از اپلیکیشن Simple Dialer استفاده کرده و اپلیکیشن‌های Google Camera و Google Keyboard را نیز فراموش نکنید.

خب مواردی هم هستند که تغییر چهره‌ی آنها از دست ما خارج می‌باشد، به عنوان مثال اپلیکیشنی نیست که به کمک آن بتوان نوار وضعیت یا Status Bar را تغییر داد. متاسفانه تلفن‌های هوشمند، با سرعت بسیار پایینی در حال دریافت بروزرسانی اندروید 5.0 آبنبات‌چوبی هستند و بسیاری از تلفن‌های هوشمند نیز این بروزرسانی را دریافت نخواهند کرد.

مواردی که گفته شد، راه‌حلی برای فرار از نسخه‌های ساده و قدیمی اندروید می‌باشد و بدون شک، شما را تا حد زیادی قانع خواهد کرد. شک نداشته باشید که اگر شکل ظاهری تلفن خود را تغییر دهید، هرگز به وضعیت سابق بازنخواهید گشت، پس به ما اعتماد کنید!

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال