دستگاه های اندرویدی به قابلیت نظارت بر کیفیت خواب و تنفس مجهز می‌شوند

گوگل قصد دارد از این پس به دستگاه های اندرویدی قابلیت جدیدی اضافه کند که طی آن برخی ویژگیهای سلامت مانند ضربان قلب و تنفس مورد بررسی قرار بگیرند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپلیکیشن Google Fit در سری گوشی های پیکسل به روز رسانی جدیدی را دریافت کرد. این اپلیکیشن می […]

گوگل قصد دارد از این پس به دستگاه های اندرویدی قابلیت جدیدی اضافه کند که طی آن برخی ویژگیهای سلامت مانند ضربان قلب و تنفس مورد بررسی قرار بگیرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپلیکیشن Google Fit در سری گوشی های پیکسل به روز رسانی جدیدی را دریافت کرد. این اپلیکیشن می تواند با کمک دوربین، میکروفون و شتاب سنج ضربان قلب و تنفس را مورد ارزیابی قرار دهد. اکنون این شرکت قابلیت جدیدی را برای گوشی های اندرویدی در دست کار دارد تا علاوه بر ضربان قلب و تنفس، کیفیت خواب افراد نیز نظارت شود.

 طبق رشته کدی که از اپلیکیشن Google Health Studies به دست آمده مشخص است گوگل به این قابلیت برای بررسی کیفیت خواب ویژگی های مانند تشخیص خروپف و سرفه را نیز اضافه خواهد کرد. در حال حاضر این قابلیت در بخش مطالعه جاری قرار دارد و کاربران می توانند با کمک گوشی های خود در آن شرکت کنند. در صورت تمایل به شرکت در این مطالعه نیاز است که فرد بزرگسال تنها در اتاق خواب خود بخوابد.

تیم  Health Sensing در حال حاضر برخی ویژگی ها و الگوریتم های مربوط به سنجش خواب را برای بکارگیری در دستگاه های اندرویدی بررسی می کند. در نهایت نیز قرار است یک مجموعه صوتی داده های به دست آمده را اعتبارسنجی تنظیم و توسعه دهد تا کاربران بتوانند دیده عمیق تری در مورد فعالیت های خواب به دست آورند.

هنوز مشخص نیست قابلیت‌هایی مانند تشخیص خروپف شبانه که احتمالاً با کمک میکروفون گوشی کار میکند روی ساعت‌های هوشمند پیکسل واچ نیز ارائه خواهد شد یا خیر. اما احتمالاً می توان از آن به طور کاملاً مستقل استفاده کرد. هنوز گوگل اعلام نکرده است این قابلیت برای کاربران دستگاه های پیکسل ارائه می شود یا تمامی دستگاه‌های اندرویدی می تواند از آن بهره ببرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال