اوراکل: اندروید بیش از 22 میلیارد دلار برای گوگل سودآوری داشته است

همه ما می‌دانیم که اندروید تا چه اندازه برای گوگل سودآوری دارد اما شاید از رقم آن اطلاعی نداشته باشیم. طبق اطلاعات منتشر شده توسط Bloomberg، در دادگاهی که برای گوگل و اوراکل برگزار شده است، وکیل شرکت اوراکل، Annette Hurst اعلام کرده که گوگل از زمان عرضه‌ی اندروید، درآمد 31 میلیون دلاری از این سیستم‌عامل […]

همه ما می‌دانیم که اندروید تا چه اندازه برای گوگل سودآوری دارد اما شاید از رقم آن اطلاعی نداشته باشیم. طبق اطلاعات منتشر شده توسط Bloomberg، در دادگاهی که برای گوگل و اوراکل برگزار شده است، وکیل شرکت اوراکل، Annette Hurst اعلام کرده که گوگل از زمان عرضه‌ی اندروید، درآمد 31 میلیون دلاری از این سیستم‌عامل داشته که 22 میلیارد دلار آن، سود خالص از این درآمد بوده است.  همچنین اعلام شده که بخشی از این درآمد به خاطر تبلیغات به نمایش درآمده در فروشگاه گوگل و همچنین گوشی‌های اندرویدی بوده است.

از آنجایی که گوگل در حفظ رقم درآمد مربوط به سیستم‌عامل اندروید تلاش فوق‌العاده زیادی دارد، از دادگاه خواسته تا اعداد مربوط به این درآمد را مخفی نموده و در گزارشات مشخص ننماید. همچنین وکیل اوراکل اعلام کرده این ارقام را از طریق یک منبع داخلی به دست آورده و از صحت آنها نیز اطمینان کامل دارد. شرکت گوگل نیز در واکنش به این موضوع، نامه‌ای را برای دادگاه نوشته و اعلام کرده که اوراکل نباید هیچ‌وقت این آمار را منتشر میساخت چرا که اینها اعدادی فوق‌العاده حساس بوده و می‌توانند تاثیری منفی بر تجارت گوگل داشته باشند.

اما در مورد دعوایی که گوگل و اوراکل با یکدیگر دارند، باید بگوییم که این دو شرکت چندین سال است که وکیلان خود را به دادگاه فرستاده و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. اگر بخواهیم خیلی خلاصه بگوییم، اوراکل بخشی از درآمدی که گوگل از سیستم‌عامل اندروید به دست می‌آورد را می‌خواهد. دلیل این موضوع نیز چیزی نیست جز استفاده‌ی گوگل از زبان برنامه‌نویسی Java در سیستم‌عامل اندروید. البته این تمام موضوع نیست و با عرضه شدن جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اندروید، باز هم اوراکل به دنبال دریافت پول از گوگل بوده و اخیرا نیز مبلغی بیش از 1 میلیارد دلار را به عنوان غرامت طلب کرده است. از طرف دیگر نیز گوگل مدعیست که نباید برای استفاده از ربان Java، پولی را به اوراکل بدهد.

هر چند باید بگوییم که اگر در نهایت دادگاه تشخیص دهد که حق با شرکت اوراکل می‌باشد، واقعا پرداخت 1 میلیارد دلار برای گوگل کار سختی نخواهد بود و می‌تواند این کار را بدون هیچ آسیبی به تجارت خود، پرداخت نماید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال