برای اولین بار در تاریخ بیشترین آمار گردش در اینترنت در سیستم‎عامل اندروید رخ داده است

اگر گذشته را به یاد داشته باشید، دسترس به اینترنت تنها مختص به سیستم‎های ویندوزی بود. این روند زیاد طولانی نشد ولی باز هم بیشترین آمار گردش در اینترنت در دستگاه‎های مبتنی بر سیستم‎عامل ویندوز صورت می‎گرفت. البته تا ماه گذشته‎ی میلادی آمار به این صورت بود. شرکت تحقیقاتی StatCounter نسبت به انتشار داده‎هایی اقدام کرده که […]

اگر گذشته را به یاد داشته باشید، دسترس به اینترنت تنها مختص به سیستم‎های ویندوزی بود. این روند زیاد طولانی نشد ولی باز هم بیشترین آمار گردش در اینترنت در دستگاه‎های مبتنی بر سیستم‎عامل ویندوز صورت می‎گرفت. البته تا ماه گذشته‎ی میلادی آمار به این صورت بود.

شرکت تحقیقاتی StatCounter نسبت به انتشار داده‎هایی اقدام کرده که نشان می‎دهد در بحث گردش در وب سیستم‎عامل اندروید از ویندوز پیشی جسته است. در ماه مارس میلادی، کل ترافیک وب را 39.93 درصد دستگاه‎های اندروید و 37.91 درصد آن را سیستم‎های ویندوزی تشکیل می‎دادند. این برای اولین مرتبه محسوب می‎شود که ویندوز در بحث دسترسی به اینترنت رتبه‎ی اول را از دست داده است.

این سیر صعودی در چندین سال اخیر به این نحو بوده است ولی اگر آمار سال 2012 را بررسی کنیم، مشاهده می‎شود که اندروید تنها 2.2 درصد سهم کل ترافیک وب را در اختیار داشت.

مدیرعامل شرکت StatCounter آقای  Aodhan Cullen گفته است “تاریخچه‎ی فناوری به موفقیتی دست پیدا کرده که در آن پایان یک دوران رقم خورده است. حال شاهد پایان یافتن رهبری مایکروسافت در بازار سیستم‎عامل‎ها هستیم که از دهه‎ی 80 میلادی آن را حفظ کرده بود. هم‎چنین این آمار موفقیت اندروید را نشان می‎دهد که تنها 5 سال قبل 2.4 درصد سهم مصرف اینترنت جهان را در اختیار داشت.”

نمودار تصویر بالا یقینا روندی که از سال 2012 شروع شده است را نشان می‎دهد. بایستی به یاد داشته باشیم که این آمار تمامی پلت‎فرم‎ها را تحت پوشش قرار می‎دهد (دستگاه‎های رومیزی، تبلت‎ها، گوشی‎های هوشمند و لپ‎تاپ‎ها). ویندوز هم‎چنان 84 درصد سهم ترافیک وب دستگاه‎های رومیزی را به خود اختصاص داده است ولی به نظر نمی‎آید این آمار به زودی هم تغییر پیدا کند.

گرچه، این بازار در طول دهه‎ی گذشته تغییر بسیاری کرده و شرکت StatCounter یقین این قضیه را نشان داده است.

Cullen گفت “ویندوز جنگ دستگاه‎های رومیزی را برنده شد ولی میدان نبرد هم‎چنان داغ خواهد ماند.”

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال