Android L و هر چیزی که نیاز است درموردش بدانید (بخش دوم)

در بخش اول معرفی اندروید ال، به مقدمه ای درباره این سیستم عامل و زمان عرضه ی آن در شرکت های مختلف پرداختیم. حالا در ادامه به ویژگی های این سیستم عامل میپردازیم. پروژه ی ولتا در اندروید ال، عمر باتری دستگاه های موبایل را افزایش خواهد داد گوگل هر بار که ورژن جدید اندروید […]

در بخش اول معرفی اندروید ال، به مقدمه ای درباره این سیستم عامل و زمان عرضه ی آن در شرکت های مختلف پرداختیم. حالا در ادامه به ویژگی های این سیستم عامل میپردازیم.

پروژه ی ولتا در اندروید ال، عمر باتری دستگاه های موبایل را افزایش خواهد داد

گوگل هر بار که ورژن جدید اندروید را منتشر میکند، روی یکی از ویژگی های مهم آن تاکید بیشتری دارد که در اندروید ال این پروژه بر روی افزایش عمر باتری (بهینه کردن مصرف باتری توسط سیستم عامل) تمرکز داشته است.

بر اساس بررسی های انجام شده بر روی یک دستگاه ثابت که کارهای یکسانی روی آن در دو ورژن قبلی و جدید اندروید انجام شده است، حدود 36 درصد عمر باتری بیشتری را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. البته قطعا این مقدار در دستگاه های مختلف، متفاوت خواهد بود.

طراحی پیشرفته تر اندروید ال، امکانات جدیدی به آن اضافه میکند

یکی از شایعات منتشر شده نشان میدهد اندروید ال حالتی خواهد داشت که در آن نمایشگر به دو قسمت تقسیم میشود تا کاربر بتواند دو اپلیکیشن را در کنار هم مشاهده کند.

اندروید ال همچنین تجربه ی یک طراحی یکپارچه و واحدتر را برای کاربر به ارمغان خواهد آورد که حداقل برای اپلیکیشن و پلتفرمهای گوگل این یکپارچگی بیشتر مشاهده خواهد شد. قالب ها، انیمیشن ها، سایه های واقعی تر در حالتهای نمای سه بعدی، آیکون ها جدید و … همگی در اندروید ال وجود خواهند داشت تا تجربه ی کاملا تازه تر و زیباتری را برای کاربر فراهم کند.

حساسیت و پاسخگویی به لمس صفحه نمایش نیز شاهد پیشرفتهایی خواهد بود و نتایج جستجو ها بصورت انیمیشن های نرم و بموقع نمایش داده خواهند شد.

در بخش اطلاع رسانی (نوتیفیکیشن ها) نیز تغییراتی وجود خواهد داشت

صفحه ی قفل نمایشگر (Lock Screen) نیز دیگر فقط ساعت و تاریخ را نمایش نخواهد داد و در کنار آن نمایش نوتیفیکیشن ها را نیز بر عهده خواهد داشت.

درواقع تمام نوتیفیکیشن ها در صفحه لاک اسکرین قابل نمایش خواهند بود و شما برای دیدن تمام آنها، فقط باید صفحه را به پایین بکشید (سوایپ کنید).

البته اندروید سعی خواهد کرد نوتیفیکیشن های مهم را برای شما شناسایی کرده و بالاتر از همه نشان دهد.

یک نوع دیگر نوتیفیکشن نیز در بالای صفحه وجود خواهد داشت که Heads Up نام دارد. این نوع به سادگی در زمانی که مشغول استفاده از اپلیکیشن های مختلف هستید، در بالا ظاهر خواهند شد که شما میتوانید آنها را قبول کنید یا اینکه نادیده بگیرید. درواقع این نوع نوتیفیکیشن بدون اینکه تمام صفحه را بخواهد، به شما نشان خواهد داد که چه چیزی دریافت کرده اید. (درست مانند فیسبوک مسنجر)

(منتظر بخش سوم این مطلب باشید)

لینک کوتاه | منبع : packet-lint

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال