Android L و هر چیزی که نیاز است درموردش بدانید (بخش اول)

گوگل دارد خودش را برای یک رویداد بزرگ آماده میکند تا شاید یکی دیگر از بزرگترین اتفاقات دنیای موبایل امسال را رقم بزند. هنوز زمان دقیقی از سوی گوگل برای این مراسم اعلام نشده است، اما پیشبینی میشود سیستم عامل اندروید ال (مخفف Lollipop) کمتر از 1 هفته ی دیگر (15 یا 16 اکتبر) معرفی […]

گوگل دارد خودش را برای یک رویداد بزرگ آماده میکند تا شاید یکی دیگر از بزرگترین اتفاقات دنیای موبایل امسال را رقم بزند.

هنوز زمان دقیقی از سوی گوگل برای این مراسم اعلام نشده است، اما پیشبینی میشود سیستم عامل اندروید ال (مخفف Lollipop) کمتر از 1 هفته ی دیگر (15 یا 16 اکتبر) معرفی شود. از آنجایی که گوگل تقریبا همیشه به عنوان اولین دستگاه های عرضه شده با ورژن جدید اندروید، دستگاه های جدید از سری نکسوس خودش عرضه میکند، قویا احتمال میرود در این مراسم شاهد معرفی نکسوس 6 (تلفن هوشمند جدید گوگل با ساخت موتورولا) و نکسوس 9 (تبلت جدید گوگل که ساخت اچ تی است) باشیم.

کدام تلفن های هوشمند اندروید ال را دریافت خواهند کرد؟

بغیر از اولین تلفن های هوشمند و تبلت های هوشمند نکسوس که بصورت دیفالت اندروید ال را خواهند داشت، سری های قبلی نکسوس (تبلت ها و تلفن های هوشمند) باضافه تلفن های هوشمندی که مستقیما با اندروید خالص از طریق فروشگاه گوگل عرضه میشدند (با عنوان Google Play Edition) حدود 2 هفته بعد (اوایل نوامبر) سیستم عامل جدید را دریافت خواهند کرد.

پس از آن احتمالا شاهد عرضه ی این آپدیت برای گوشی های موتورولا باشیم که با توجه به دستکاری کمتر سیستم عامل توسط این شرکت، عرضه ی آن سریعتر انجام میشود. پس موتورولا موتو ایکس، موتو جی و موتو ای (ورژن های 2013 و 2014) احتمالا بزودی پس از معرفی رسمی اندروید ال، آن را دریافت خواهند کرد.

صاحبان پرچمداران سامسونگ نیز احتمالا نباید زیاد منتظر باشند و خیلی زود (شاید در نوامبر) آپدیت جدید را دریافت کنند. چرا که ظاهرا سامسونگ در حال کار بر روی آن است و حتی چند روز پیش یک گلکسی اس 5 با اندروید ال و رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ توسط توسعه دهندگان آماده شده بود.

اما این موضوع معمولا فقط برای پرچمداران سامسونگ صحت دارد و درباره ی تلفن های هوشمند میان رده یا پایین رده تقریبا هیچ چیز مشخص نیست!

اچ تی سی در گذشته برای آپدیت تلفن های هوشمند خود بسیار برنامه ریزی شده و منظم عمل کرده است و اگر همچنان به همین صورت ادامه داشته باشد، حداقل میدانیم تمام تلفن های هوشمندی که همزمان یا بعد از HTC One M7 معرفی شده اند، سیستم عامل جدید را طبق یک برنامه ریزی مشخص که از طرف این شرکت عرضه خواهد شد، دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل این شرکت گفته بود نهایتا تا 90 روز پس از عرضه ی رسمی اندروید ال، آن آپدیت را برای پرچمدرانش ارائه خواهد کرد.

ال جی نیز شرایطی مشابه سامسونگ دارد و بجز آپدیت زود هنگام دو پرچمدار اخیر (G2 و G3)، درمورد آپدیت سایر تلفن های هوشمند ال جی چیزی مشخص نیست.

سونی اما به آپدیت نگه داشتن تلفن های هوشمند خود مشهور است و انتظار میرود Xperia Z3, Z2 و حتی Z1 به همراه تبلت ها و سری کامپکت این سری در اولویت این شرکت برای آپدیت قرار داشته باشند. البته زمان خاصی برای این آپدیت و عرضه ی آن برای میان رده های سونی مشخص نشده است.

لینک کوتاه | منبع : packet-lint

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال