الگوهای قفل اندروید نیز همچون رمزهای عبور قابل پیش بینی هستند

حتما می‌دانید که انتخاب رمز عبور برای گوشی هوشمندتان از اهمیت بالایی برخوردار است. در گذشته اکثر مردم از رمز عبور‌های ساده‌ای از جمله 123456 یا 0000 استفاده می‌کردند تا این که اندروید روش جدیدی را برای قفل کردن گوشی انتخاب کرد. الگو‌های قفل اندروید به یکی از محبوب‌ترین روش‌های قفل گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است […]

حتما می‌دانید که انتخاب رمز عبور برای گوشی هوشمندتان از اهمیت بالایی برخوردار است. در گذشته اکثر مردم از رمز عبور‌های ساده‌ای از جمله 123456 یا 0000 استفاده می‌کردند تا این که اندروید روش جدیدی را برای قفل کردن گوشی انتخاب کرد. الگو‌های قفل اندروید به یکی از محبوب‌ترین روش‌های قفل گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است اما به راستی این الگو‌ها چه مقدار امنیت دارند؟

در جدیدترین تحقیقات انجام شده در دانشگاه نروژ و از میان 4 هزار نفر جامعه‌ی آماری، 77 درصد از افراد برای باز کردن گوشی خود از چهار گوشه‌ی الگوی قفل اندروید استفاده می‌کنند. این در حالیست که 44 درصد از افراد نقطه‌ی بالایی در سمت چپ را برای آغاز باز کردن الگوی قفل اندروید انتخاب می کنند. استفاده از این چهار گوشه مثل این می‌ماند که رمز عبور 123456 را برای گوشی خود انتخاب کنیم چرا که حدس زدن آن بسیار آسان‌تر می‌شود.

همچنین بسیاری از افراد برای باز کردن گوشی خود تنها از چهار نقطه استفاده می‌کنند هر چند هشت نقطه از امنیت بیشتری برخوردار است. همچنین حدود ده درصد از الگو‌ها شباهت بسیار زیادی به حروف انگلیسی از جمله M,N و C دارد.

برای این که امنیت گوشی خود را بالاتر ببرید باید از حداقل از شش نقطه استفاده کنید. همچنین سعی کنید در قسمت تنظیمات مربوط به قفل گوشی خود، گزینه‌ی make pattern visible را غیر فعال کنید. حال قرار است تحقیقات گسترده‌تری در مورد کاربران گوشی‌های هوشمند و نحوه‌ی باز کردن گوشی‌ها انجام شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال