تعداد کاربران iOS در حال افزایش است، آیا اندروید در برابر iOS شکست می‌خورد؟

در حال حاضر تعداد کاربران سیستم‌عامل اندروید در اروپا و آمریکا بیش از سایر سیستم‌عامل‌ها می‌باشد اما در ماه‌های گذشته، ارزشمندترین کمپانی دنیا یعنی اپل، به سرعت در حال افزایش تعداد کاربران خود بوده و آمار استفاده از iOS، روز به روز بیشتر و آمار استفاده از اندروید، همه روزه کاهش پیدا می‌کند. تحلیل‌گران معتقدند […]

در حال حاضر تعداد کاربران سیستم‌عامل اندروید در اروپا و آمریکا بیش از سایر سیستم‌عامل‌ها می‌باشد اما در ماه‌های گذشته، ارزشمندترین کمپانی دنیا یعنی اپل، به سرعت در حال افزایش تعداد کاربران خود بوده و آمار استفاده از iOS، روز به روز بیشتر و آمار استفاده از اندروید، همه روزه کاهش پیدا می‌کند. تحلیل‌گران معتقدند که سامسونگ می‌تواند این شرایط را تغییر دهد چرا که این کمپانی کره‌ای، بزرگترین شرکت تولیدکننده‌ی تلفن همراه در دنیا می‌باشد.

بنابر گزارشات comScore، تنها در طی سه ماه فوریه، می و آوریل سال جاری، سیستم‌عامل اندروید 53.2 درصد از سهم بازار را در دست داشته که تا پایان آوریل، سهم آن به 52.2 درصد کاهش پیدا کرده و در همین زمان، iOS با رشد 1.8 درصدی، موفق شده تا 43.1 درصد از سهم بازار را در اختیار خود بگیرد. بدون شک یکی از دلایلی که اپل موفق به انجام چنین کاری شده، معرفی آیفون‌هایی با صفحه‌نمایش بزرگتر بوده است چرا که همین موضوع باعث شده تا تعداد زیادی از کاربران در کشورهای اروپایی و همینطور کشور چین، به استفاده از آیفون 6 و آیفون 6 پلاس روی بیاورند.

از سوی دیگر، مرکز تحقیق Kantar Worldpanel ComTech گزارش کرده که سیستم‌عامل اندروید در 5 کشور بزرگ اروپا، یعنی کشورهای انگلستان، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا با مشکلات زیادی روبه‌رو شده و تنها از سال گذشته تا کنون، 2.3 درصد از سهم اندروید کاهش پیدا کرده و 2.2 درصد به سهم iOS اضافه شده است.

این تمام موضوع نیست، بلکه Dominic Sunnebo از مرکز Kantar Worldpanel اعلام کرده که در تحقیقات انجام شده، سهم اندروید از افرادی که برای اولین بار گوشی‌هوشمند خریداری می‌کردند از 21.8 درصد در سال 2015 به 15.1 درصد در زمان فعلی، کاهش پیدا کرده است و همین موضوع نشان می‌دهد که زمان سلطنت اندروید در حال افول می‌باشد.

فروش گوشی‌های هوشمند Galaxy S6 و Galaxy S6 edge سامسونگ از ماه آوریل آغاز شده و شاید کمی زود باشد اگر بخواهیم در مورد اندروید و سامسونگ صحبت کنیم. اما از آنجا که سامسونگ بزرگترین تولید کننده‌ی تلفن همراه و تلفن هوشمند در دنیا می‌باشد، امید همگان برای زنده نگاه داشتن سیستم‌عامل اندروید به این غول کره‌ای می‌باشد.

اما آیا تصور می‌کنید سامسونگ می‌تواند آمار به دست آمده را تغییر دهد؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال