Android M معرفی شد: چه تغییراتی در نسخه‌ی جدید اندروید به وجود آمده است؟

شب گذشته، زمانی بود که بالاخره گوگل در کنفرانس I/O 2015، به صورت کامل Android M را معرفی نمود. همانطور که گوگل قول داده بود، این شرکت تمام تلاش خود را کرده تا سیستم‌عامل اندروید را تا حد ممکن هوشمندتر و کارآتز از گذشته نماید و حالا نیز شاهد موفقیت گوگل در این مورد هستیم. […]

شب گذشته، زمانی بود که بالاخره گوگل در کنفرانس I/O 2015، به صورت کامل Android M را معرفی نمود. همانطور که گوگل قول داده بود، این شرکت تمام تلاش خود را کرده تا سیستم‌عامل اندروید را تا حد ممکن هوشمندتر و کارآتز از گذشته نماید و حالا نیز شاهد موفقیت گوگل در این مورد هستیم. پیشتر، انتظاراتی که از کنفرانس I/O 2015 داشتیم را بیان کردیم و حالا در این مقاله قصد داریم تا اصلی‌ترین تغییرات و ویژگی‌های Android M را بیان کنیم که شاید برای شما نیز جذاب باشد. در تصویر زیر، شش ویژگی اصلی این سیستم‌عامل را مشاهده می‌نمایید:

Android M detailed granular permissions, mobile payments 2

App Permissions – مجوزهای اپلیکیشن

گوگل با توسعه‌ی سیستم‌عامل خود قصد دارد تا شباهت Android M را به iOS بیشتر نماید. شاید شما نیز توجه کرده باشید که موقع نصب یک اپلیکیشن در سیستم‌عامل اندروید، تمامی دسترسی‌های نرم‌افزار به شما نشان داده می‌شود و اگر شما موافق باشید، می‌توانید با قبول آنها به نصب آن اقدام نمایید. اما چنین چیزی دیگر در Android M وجود نخواهد داشت.

Android M detailed granular permissions, mobile payments 3

از این پس کاربران قادر خواهند بود تا پس از نصب اپلیکیشن‌های مختلف، وارد بخش تنظیمات یا Settings شده و دسترسی‌های هر اپلیکیشن‌ را مشاهده نمایند. همچنین، این امکان وجود دارد که کاربران دسترسی‌ها و مجوزهای مختلف را برای هر اپلیکیشن، تغییر دهند.

Costum Chrome Tabs – تب‌ها دلخواه و ویرایش شده برای کروم

امروزه در بسیاری از اپلیکیشن‌ها، راه‌های ارتباطی برای کاربران و ورود به یک صفحه‌ی مورد نظر در اینترنت قرار گرفته که کاربر مجبور می‌شود با زدن آن، از اپلیکیشن خارج شده و با مروگر خود، لینک مورد نظر را باز نماید.

Android M detailed granular permissions, mobile payments 4

تیم توسعه‌دهنده‌ی مرورگر کروم، این مرورگر را به گونه‌ای با اپلیکیشن‌های موجود سازگار کرده‌اند که به هنگام باز کردن یک لینک، نیازی به خارج شدن از اپلیکیشن مورد نظر نباشد و کروم به صورت بخشی از آن اپلیکیشن، در محیط خود نرم‌افزار باز شود تا کار کردن با آن، بسیار راحت‌تر و البته جذاب‌تر از گذشته باشد.

App Links – ارتباط میان اپلیکیشن‌ها

شاید برای شما نیز پیش آمده باشد که بخواهید از داخل یک نرم‌افزار، وارد حساب کاربری خود در یکی از وب‌سایت‌های اینترنتی شده و به عنوان مثال بخواهید پستی جدید در توییتر را مشاهده نمایید. در این صورت، امکان رخنه کردن بدافزارها وجود خواهد داشت و ممکن است امنیت شما به خطر بیفتد. اما Andorid M با چک کردن لینک و اپلیکیشن مورد نظر از طریق وب‌سرور خود، این اطمینان را به کاربران می‌دهد که از گزند هر گونه بدافزاری در امان باشند.

Android Pay – سیستم پرداخت جدید اندروید

سال‌های زیادی است که گوگل به استفاده از سیستم‌هایی برای انجام پرداخت‌ها با تلفن همراه روی آورده و هم‌اکنون بسیاری از افراد هستند که از سرویس Google Wallet بهره می‌برند، اما سیستم پرداخت جدید Android Pay، سرویسی حرفه‌ای از سوی گوگل برای Android M می‌باشد. این سرویس برای پرداخت‌ها، از برچسب NFC موجود در گوشی‌های هوشمند برای اننقال اطلاعات بهره می‌برد.

Android M detailed granular permissions, mobile payments 5

با استفاده از سرویس Android Pay، کاربران قادر خواهند بود تا با خیال راحت به خرید از فروشگاه‌های مختلف بپردازند. حتی از این سرویس می‌توان از خریدهای-درون-برنامه‌ای نیز استفاده کرد و در صورتی که بخواهید از این طریق اقدام به خرید چیزی کنید، این اطمینان وجود دارد که اپلیکیشن مورد نظر به هیچ‌وجه نمی‌تواند اطلاعات کارت شما را دریافت نماید. در حال حاضر این سرویس با بسیاری از شرکت‌ها همچون AT&T، VZW، T-Mo، McDonald’s، Subway، Best Buy، Coca Cola و Pepsi همگام‌سازی شده و پشتیبانی می‌شود.

FingerPrint Sensors – سنسورهای اثر انگشت

چند وقتی بود که شایعاتی در مورد وجود سنسور اثر انگشت در نسخه‌ی جدید اندروید توسط وب‌سایت‌های مختلف منتشر میشد اما این موضوع حالا به صورت رسمی توسط خود گوگل اعلام شده و به صورت نرم‌افزاری، بخشی از Andorid M به حساب می‌آید.

Android M detailed granular permissions, mobile payments 6

حالا دیگر نیازی به توسعه و نوشتن کدهای مختلف برای استفاده از سنسور اثر انگشت نیست و توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود تا به وسیله‌ی داده‌های موجود (API) در Android M، به شکلی بسیار ساده‌تر، اقدام به قرار دادن سنسور اثر انگشت در گوشی‌های هوشمند خود نمایند.

Power & Charging – سیستم شارژ گوشی

پیشتر نیز اشاره کرده بودیم که گوگل قصد دارد تا تمرکز خود را در Android M بر روی بهبود عملکرد باتری بگذارد. شب گذشته نیز گوگل صحبت‌های خود در مورد میزان مصرف برق گوشی‌ها و عملکرد باتری را با Project Volta آغاز کرد، پروژه‌ای که گوگل قصد دارد تا به کمک آن، عمکلرد باتری‌ گوشی‌های هوشمند را تا حد ممکن در Andorid M بهبود بخشد.

گوشی‌های هوشمندی که به Android M مجهز می‌شوند، از قابلیتی برخوردار خواهند بود که به کمک آن، سیستم‌عامل، نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌هایی را که در زمان ببکاری، فعال هستند، غیر فعال کرده و کاربران می‌توانند تفاوت در عملکرد باتری را احساس نمایند. شاید توجه نکرده باشید اما بسیاری از مواقع، نرم‌افزارهایی که در پس‌زمینه (و یا اگر بخواهیم عامیانه بیان کنیم، پشت پرده) در حال اجرا شدن هستند، باتری زیادی مصرف می‌کنند و می‌توانند با سرعت بسیار بالایی، شارژ گوشی شما را خاموش کنند.

تست زیر، نتیجه‌ی به کارگیری پروژه‌ی Volta در نکسوس 9 می‌باشد. اینطور که در تست مشاهده می‌شود، باتری نکسوس 6 با Android M، تقریبا 2 برابر بهتر از Andorid Lollipop دوام می‌آورد که این موضوع، یک پیشرفت واقعی برای گوگل و سیستم‌عامل اندروید محسوب می‌شود.

Android M detailed granular permissions, mobile payments 7

یکی دیگر از بخش‌های مهم در مورد دوام باتری، شارژ سریع گوشی می‌باشد. هم‌اکنون گوگل در حال مطابقت دادن سیستم‌عامل خود با استانداردهای پورت‌های USB Type-C می‌باشد و نتیجه‌ای که پیش‌بینی می‌شود، افزایش سرعت شارژ گوشی‌های با سرعت 3 تا 5 برابر بیشتر از حالت فعلی می‌باشد! و از آنجایی که پورت‌های USB Type-C به صورت دوجهته عمل می‌نمایند، این امکان وجود دارد که برق از یک گوشی خارج شود. تصور کنید که به کمک این موضوع، چه کارهایی را که نمی‌توان انجام داد!

و در نهایت، Google Now

اما بهتر است کمی هم در مورد دستیار صوتی گوگل با نام Google Now صحبت کنیم. حالا این دستیار صوتی مجازی، با قابلیت جدید Google Now on Tap، بسیار بهتر از گذشته عمل می‌کند. همچنین توانایی‌های شنیداری Google Now بسیار بهتر از قبل شده و به اندازه‌ای هوشمند شده تا بتواند تفاوت کلماتی همچون This – It – Is را تشخیص دهد. همچنین سیستم جدید این دستیار صوتی، می‌تواند تشخیص دهد که هم‌اکنون شما در کدام از بخش از رابط کاربری هستید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال