Android M به صورت پیش‌فرض، از سنسور اثر انگشت پشتیبانی خواهد کرد

شاید به این موضوع توجه کرده باشید که تعداد بسیار معدودی از محصولات اندرویدی بازار از سنسور اثر انگشت پشتیبانی می‌کنند. دلیل این موضوع، عدم پشتیبانی خود سیستم‌عامل اندروید می‌باشد و قرار گرفتن این سنسور به وسیله‌ی برنامه‌نویسی‌های نرم‌افزاری انجام می‌شود. اما این موضوع به زودی تغییر پیدا خواهد کرد. با توجه به اطلاعاتی که توسط BuzzFeed […]

شاید به این موضوع توجه کرده باشید که تعداد بسیار معدودی از محصولات اندرویدی بازار از سنسور اثر انگشت پشتیبانی می‌کنند. دلیل این موضوع، عدم پشتیبانی خود سیستم‌عامل اندروید می‌باشد و قرار گرفتن این سنسور به وسیله‌ی برنامه‌نویسی‌های نرم‌افزاری انجام می‌شود. اما این موضوع به زودی تغییر پیدا خواهد کرد.

با توجه به اطلاعاتی که توسط BuzzFeed و Ars Technica منتشر شده، با اینکه گوگل احتمالا گوگل در کنفرانس I/O 2015 خود، به صورت رسمی از پشتیبانی Andorid M از سنسور اثر انگشت خبر خواهد داد. البته هنوز گوگل هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده اما وب‌سایت Ars Technica مدارکی را در پروژه‌ی متن باز اندروید برای Nexus 6 پیدا کرده که نشان می‌دهد که به زودی این گوشی‌هوشمند نیز از سنسور اثر انگشت بهره خواهد برد!

با پشتیبانی پیش‌فرض این سیستم‌عامل از سنسور اثر انگشت، تمامی برنامه‌هایی که برای این سیستم‌عامل نوشته می‌شوند می‌توانند از این قابلیت بهره برده و حتی برای خریدهای خود از Play Store، از این قابلیت برای تایید کارهای خود استفاده نمایند. و یا تصور کنید هر بار که بخواهید وارد نرم‌افزارهایی همچون OneDrive، Dropbox، 1Password، Authy، Simplenote و یا هر نرم‌افزار دیگری که برای وارد شدن نیاز به وارد کردن رمز عبور دارد، کلمات عبور تکراری و خسته‌کننده را وارد نمایید. اما حالا تغییرات جدیدی که در سیستم‌عامل اندروید در راه است، به کاربران کمک خواهد کرد تا از قابلیت‌هایی که اپل را برای TouchID خود در iOS دارد، بهره ببرند.

تا به امروز محصولات اندرویدی بسیار کمی از سنسور اثر انگشت بهره می‌برند و آخرین آنها نیز گوشی‌های هوشمند Galaxy S6 و Galaxy S6 edge خواهد بود اما احتمالا و در آینده‌ی نزدیک، شاهد این قابلیت در Android M خواهیم بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال