اندروید نوقا بر روی نکسوس 4 ال‌جی پورت شد

شکی نیست که جامعه‎ی توسعه‎دهندگان سیستم‎عامل اندروید واقعا قادر به انجام کارهای شگفت‎انگیزی هستند. گوشی نکسوس 4 ال‎جی که از زمان عرضه‎ی آن 4 سال می‎گذرد، در ابتدا با سیستم‎عامل اندروید جیلی‎بین 4.1 ارائه شد، در واقع قادر به اجرای اندروید نوقا است. محض یادآوری باید گفت که این دستگاه از یک پردازنده‎ی اسنپ‎دراگون S4 […]

شکی نیست که جامعه‎ی توسعه‎دهندگان سیستم‎عامل اندروید واقعا قادر به انجام کارهای شگفت‎انگیزی هستند. گوشی نکسوس 4 ال‎جی که از زمان عرضه‎ی آن 4 سال می‎گذرد، در ابتدا با سیستم‎عامل اندروید جیلی‎بین 4.1 ارائه شد، در واقع قادر به اجرای اندروید نوقا است. محض یادآوری باید گفت که این دستگاه از یک پردازنده‎ی اسنپ‎دراگون S4 به همراه یک پردازنده‎ی 8 هسته‎ای و سرعت کلاک 1.5 گیگاهرتز بهره می‎برد که به همراه آن 2 گیگابایت رم دیده می‎شود.

یکی از اعضای مشهور سایت XDA Developers، موفق به این شده است که یکی از بیلدهای اندروید نوقا را بر روی این محصول ال‎جی پورت کند.

او که به اسم Zaclimon شناخته می‎شود می‎‎گوید “چنین چیزی به هیچ‎وجه یک درایور روزانه نیست. خودتان خطر فلش کردن آن را بپذیرید! هم‎چنین انتظار کرش‎ و هنگ کردن‎ها را نیز داشته باشید چون “مقدار زیادی” از آن‎ها را خواهید دید.”

در این بیلد اندروید نوقا قابلیت‎های وای‎فای، بلوتوث، واسطه‎ی رادیویی، پورت یو‎اس‎بی به خوبی کار خواهد کرد. اسلایدر مربوط به تنظیم میزان روشنایی صفحه‎ی نمایش با روشن بودن حالت ‘Adaptive Mode’ کار نخواهد کرد، بنابراین مطمئن باشید که خاموش است. قابلیت‎هایی که نیز کار نخواهند کرد عبارتند از NFC، شتاب‎سنجس و آنتن‎های جی‎پی‎اس.

مهم‎ترین جنبه‎ی منفی این بیلد نوقا این است که برای کارهای روزمره مناسب نیست.