ویژگی مخفی اندروید 7.0 نوقا، امکان شخصی‌سازی نوار ناوبری را فراهم می‌کند

گوگل هر از مدتی تغییرات جزئی را در نوار اعلان‌های اندروید به وجود می‌آورد و حالا به نظر می‌رسد می‌خواهد کنترل آن را به صورت کامل در اختیار کاربر قرار دهد. منوی مخفی قرار گرفته در جدیدترین نسخه از اندروید نشان می‌دهد که این نسخه امکان شخصی سازی نوار ناوبری را به شکل بسیار کاملی […]

گوگل هر از مدتی تغییرات جزئی را در نوار اعلان‌های اندروید به وجود می‌آورد و حالا به نظر می‌رسد می‌خواهد کنترل آن را به صورت کامل در اختیار کاربر قرار دهد. منوی مخفی قرار گرفته در جدیدترین نسخه از اندروید نشان می‌دهد که این نسخه امکان شخصی سازی نوار ناوبری را به شکل بسیار کاملی فراهم می‌کند.

این ویژگی که توسط وب‌سایت Android Police دیده شده به کاربر اجازه‌ی حذف سه دکمه‌ی معروف اندروید، دکمه‌ی بازگشت، خانه و برنامه‌های باز شده‌ی اخیر را می‌دهد و کاربر به جای این سه دکمه، می‌تواند ویژگی‌های مختلفی را برای کیبورد گوشی در نظر بگیرد. البته این ویژگی هنوز در نسخه‌ی فعلی اندروید مشاهده نشده اما کاربر می‌تواند دکمه‌های محبوب اندروید را تغییر سایز داده و به مکان‌های مختلف نظیر نوار اعلان‌ها جابه‌جا کند.

گویا این ویژگی از دی ماه سال گذشته در اندروید نوقا وجود داشته  اما از آن‌جایی که برای انتشار عمومی آماده نبوده، گوگل آن را پنهان کرده است. احتمالا با به‌روزرسانی بعدی گوگل برای این نسخه از سیستم‌عامل اندروید، این قابلیت نیز به آن اضافه شود. از سوی دیگر، ممکن است این ویژگی برای نسخه‌ی بعدی اندروید در نظر گرفته شده باشد که برای آن فعلا باید منتظر ماند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال