گوگل در اندروید O ابزار جدید انتخاب هوشمندانه متن معرفی خواهد کرد

نسخه‎ی در پیش روی سیستم‎عامل اندروید گوگل به شکل بارزی باعث بهبود زمان ری‎بوت شدن گوشی و عملکرد آن می‎شود، اما این تنها قابلیت‎های جدید Android O نیست. به دنبال معرفی این سیستم‎عامل قابلیت‎های کاملا جدیدی نیز به این پلت‎‎فرم موبایل آورده می‎شود از جمله روش جدید انتخاب متن که مبتنی بر الگوریتم‎های یادگیری ماشینی […]

نسخه‎ی در پیش روی سیستم‎عامل اندروید گوگل به شکل بارزی باعث بهبود زمان ری‎بوت شدن گوشی و عملکرد آن می‎شود، اما این تنها قابلیت‎های جدید Android O نیست. به دنبال معرفی این سیستم‎عامل قابلیت‎های کاملا جدیدی نیز به این پلت‎‎فرم موبایل آورده می‎شود از جمله روش جدید انتخاب متن که مبتنی بر الگوریتم‎های یادگیری ماشینی گوگل است.

انتخاب متن در گوشی‎های هوشمند اندرویدی با استفاده از لمس الزاما یک تجربه‎ی خوشایند نیست و می‎تواند بسته به فاکتورهای مختلف از جمله اندازه‎ی دستگاه و نوک انگشتان فرد از کاربری به کاربر دیگر فرق کند. نیازی به گفتن نیست که انتخاب متن در دستگاه‎های دارای نمایشگر لمسی نیاز به درجه‎ی خاصی از تنظیم انگشت دارد که می‎تواند باعث خشم کاربر شود چون این معمولا در حین این عمل نوک انگشت متن مورد نیاز را می‎پوشاند. گوگل قصد دارد به این مشکلات ذاتی قابلیت انتخاب متن در سیستم‎عامل جدید اندروید با به کار بردن الگوریتم‎های یادگیری ماشینی رسیدگی کند. در عمل، روش جدید به کاربران اجازه خواهد داد تنها قسمتی از یک کلمه یا جمله را هایلایت کند و Android O سعی خواهد کرد منظور کاربر را متوجه شده و منوی زمینه‎ای را ظاهر کند. به عنوان مثال، اگر یک کاربر آدرس یک حیابان را انتخاب کند، سیستم در حالت ایده‎ال کل آدرس را برای کاربر برجسته می‎کند. علاوه بر این، این ابزار جدید انتخاب متن تنها گزینه‎های برش/کپی و پیست متن را ارائه نداده بلکه هم‎چنین ابزاری مانند دکمه‎ی گوگل مپس نیز برای لینک شدن به آدرس وجود دارد. مثال دیگر از نحوه‎ی عملکرد این سیستم این است که کاربر قسمتی از یک شماره‎ی تلفن را انتخاب و این ابزار هوشمند بقیه‎ی اعداد آن را متمایز و گزینه‎ی برقراری تماس با شماره‎ی مذکور را پیشنهاد می‎دهد.

گوگل مشخص نکرده است که این ابزار انتخاب هوشمند در Android O به چه میزان توزیع خواهد شد و آیا به صورت یک آپدیت نرم‎افزاری در اختیار اپلیکیشن Gboard گوگل نیز قرار خواهد گرفت یا خیر. در حال حاضر، این ابزار ظاهرا قسمتی از فرآیند طراحی اندروید O است که انتظار می‎رود در اواخر تابستان منتشر شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال