نسل جدید پورت‌های USB؛ به زودی روی گوشی‌های اندروید

اگر پیگیر اخباری تکنولوژی باشید، حتما می‌دانید که پورت‌های USB کوچک نوع C در آخرین نسل MacBook و Chromebook Pixelهای گوگل به‌کاربرده شده‌اند، پس جای تعجب نخواهد بود اگر به زودی آن‌ها را روی اسمارت‌فون‌ها نیز ببینیم. یکی از مقامات ارشد گوگل به نام “آدام رودریگز” در یک ویدئو که روی کروم‌بوک جدید گوگل متمرکز […]

اگر پیگیر اخباری تکنولوژی باشید، حتما می‌دانید که پورت‌های USB کوچک نوع C در آخرین نسل MacBook و Chromebook Pixelهای گوگل به‌کاربرده شده‌اند، پس جای تعجب نخواهد بود اگر به زودی آن‌ها را روی اسمارت‌فون‌ها نیز ببینیم.

یکی از مقامات ارشد گوگل به نام “آدام رودریگز” در یک ویدئو که روی کروم‌بوک جدید گوگل متمرکز شده می‌گوید: گوگل به مشخصات USB جدیدش “بسیار متعهد” است و در آینده‌ای نه چندان دور آنها را روی گوشی‌های اندروید و کروم‌بوک‌های بعدی مشاهده خواهید کرد. البته این موضوع هنوز یک وعده مبهم است و تا عملی شدن آن زمان زیادی مانده است.

سرعت انتقال کانکتورهای نوع C بیشتر از پورت‌های USB 3.0 و حتی 3.1 است، بدون اینکه نیاز به طراحی یک متصل‌کننده غیر معمول باشد. همچنین طراحی دورویه این امکان را خواهد داد که شما هنگام اتصال گوشی خود به برق نیاز به وارسی و نگاه کردن به درگاه آن نداشته باشید.