گوشی های اندرویدی حتی در حالت بیکار نیز از کاربران جاسوسی می‌کنند

محققان در پژوهشی جدید گوشی‌های اندرویدی را مورد مطالعه قرار دادند تا ببینند این گوشی‌های هوشمند تا چه اندازه ایمن هستند. در این پژوهش مشخص شد گوشیهای اندرویدی در حال جاسوسی از کاربران هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش جدیدی از سوی محققان دانشگاه ادینبورگ و کالج دوبلین در ایرلند انجام […]

محققان در پژوهشی جدید گوشی‌های اندرویدی را مورد مطالعه قرار دادند تا ببینند این گوشی‌های هوشمند تا چه اندازه ایمن هستند. در این پژوهش مشخص شد گوشیهای اندرویدی در حال جاسوسی از کاربران هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهش جدیدی از سوی محققان دانشگاه ادینبورگ و کالج دوبلین در ایرلند انجام گرفت که در آن نشان می دهد گوشی های اندرویدی حتی در حالت بیکار نیز می توانند داده های مهمی را برای توسعه دهندگان سیستم عامل و یا شرکت هایی مانند گوگل و مایکروسافت که اپ های آنها روی این گوشی های اندرویدی نصب شده است ارسال کنند.

 پیش از این بسیاری از کاربران تنها در مورد برخی برنامه های خاص نگران بودند و نگرانی‌ در مورد خود سیستم عامل وجود نداشت. اما این پژوهش نشان می دهد دستگاه های اندرویدی در حالت بیکار نیز قادرند اطلاعات چند گیگابایتی به شرکت‌های سازنده ارسال کنند. این پژوهشگران مدعی شدند شرکت های سازنده با جمع آوری برنامه های نصب شده روی گوشی نقض حریم خصوصی کاربران را نیز اعمال کردند. در این پژوهش گوشی های سامسونگ، شیائومی، هواوی و ریلمی گوشی هایی داده های کاربران را جمع‌آوری می‌کنند شناخته شده‌اند.

 مثلاً گوشیهای شیائومی میزان استفاده از برنامه ها را برای شرکت سازنده ارسال می کند. اطلاعات دیگری مانند تماس های ورودی و زمان آن هم ممکن است در آینده در معرض خطر باشد. همچنین کیبورد سویفت کی در دستگاه‌های هواوی نیز قادر است تمام اطلاعات کاربران حین استفاده از این کیبورد را برای شرکت مایکروسافت ارسال کند. به گفته این پژوهشگران تنها راه جلوگیری از جاسوسی و جمع آوری داده ها با استفاده از سیستم عامل e/OS است. این نسخه میتواند به کاربران اجازه دهد تا از سرویس‌های گوگل بدون جمع آوری اطلاعات شخصی استفاده کنند. همچنین در آن امکان مسدود سازی دسترسی به داده های شخصی برای دیگر اپ ها و سرویس های شخص ثالث نیز وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال