از زبان آمار: اندروید با نزول نرخ رشد iOS، سود زیادی را به دست آورده است

اگر به اخبارهای منتشر شده توجه کرده باشید, متوجه این موضوع شده‌اید که اپل با آیفون‌های خود بازار گوشی‌های هوشمند در اکثر مناطق دنیا را دردست گرفته است. از طرفی دیگر گزارش‌های رسیده از شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی حاکی از این است که این شرکت‌ها آمار مالی خوبی را ندارند. برای مثال شرکت اچ‌تی‌سی با ضررهای […]

اگر به اخبارهای منتشر شده توجه کرده باشید, متوجه این موضوع شده‌اید که اپل با آیفون‌های خود بازار گوشی‌های هوشمند در اکثر مناطق دنیا را دردست گرفته است. از طرفی دیگر گزارش‌های رسیده از شرکت‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی حاکی از این است که این شرکت‌ها آمار مالی خوبی را ندارند. برای مثال شرکت اچ‌تی‌سی با ضررهای مالی فراوانی رو‌به‌رو شده و سامسونگ نیز نتوانسته آن طور که باید و شاید از فروش پرچم‌داران خود سود چندانی را کسب کند. حال جدیدترین اطلاعات منتشر شده از شرکت تحقیقاتی NetMarketShare نشان می‌دهد که بر خلاف نارضایتی شرکت‌های اندرویدی از فروش گوشی‌های خود، سیستم عامل اندروید حرف اول را در میان گوشی‌های هوشمند می‌زند و توسط 54 درصد از کاربران مورد استفاده قرار گرفته است.

شرکت NetMarketShare باتوجه به وصل شدن کاربران به اینترنت توسط سیستم‌عامل خود این آمار را منتشر کرده است. براساس این آمار، iOS روزهای خوبی را پشت سرنمی‌گذارد و اندروید به بالاترین سطح خود در چند ماه گذشته رسیده است. تنها 38 درصد از کاربران گوشی‌های‌هوشمند در شهریورماه از سیستم‌عامل اپل استفاده کرده‌اند؛ این آمار در مرداد ماه 40 درصد بوده که به نظر می‌رسد iOS افت 2 درصدی را تجربه کرده است. از طرفی دیگر، اندروید با افزایش 1.5 درصدی در شهریورماه آمار خود را به 53.54 درصد رسانده؛ این در حالی است که اندروید در مردادماه توسط 52 درصد از کاربران مورد استفاده قرار می‌گرفت و سال میلادی را با آماری 47 درصدی شروع کرده بود. بنابراین اندروید در نه ماه گذشته توانسته به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست یابد.

باتوجه به این‌که دستگاه‌های اندرویدی بسیار بیشتر از دستگاه‌های iOS هستند، منتشر شدن چنین آماری آن‌چنان هم جای تعجب ندارد. به‌هر‌حال عوامل زیادی از جمله به‌روز‌رسانی جدید iOS و معرفی‌ آیفون‌های جدید توسط اپل می‌تواند بار دیگر iOS را به دوران اوج خودبازگرداند؛ هرچند گوگل نیز به تازگی از دو نکسوس جدید رونمایی کرده است. درهرصورت آمار منتشر شده نشان داد که تیترهای خبری در مورد سود‌های شرکت‌های مختلف به معنای سقوط اندروید نبوده و این سیستم‌عامل همچنان با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال