سیستم لرزه نگار اندروید توانست زلزله ۴.۵ ریشتری را پیش بینی کند

سیستم لرزه نگار اندروید شب گذشته توانست زلزله ۴.5 ریشتری کالیفرنیا را پیش بینی کرده و بدین ترتیب عملکرد موفقیت آمیز خود را نشان دهد. این سیستم هشدار زلزله بر اساس لرزه های اولیه به کاربران هشدار داده همچنین نواحی تحت تاثیر احتمالی را نیز پیش بینی کرده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

سیستم لرزه نگار اندروید شب گذشته توانست زلزله ۴.5 ریشتری کالیفرنیا را پیش بینی کرده و بدین ترتیب عملکرد موفقیت آمیز خود را نشان دهد. این سیستم هشدار زلزله بر اساس لرزه های اولیه به کاربران هشدار داده همچنین نواحی تحت تاثیر احتمالی را نیز پیش بینی کرده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، حدود ۳ ماه پیش سیستم هشدار زلزله گوگل روی دستگاه های هوشمند اندرویدی توسعه داده شده بود. پس از آن گوگل اعلام کرد این قابلیت روی دستگاه‌های اندرویدی می تواند لرزه های کوچک را پیش از وقوع زلزله تشخیص دهد.

اولین آزمایش قابلیت این سیستم شب گذشته در کالیفرنیا اتفاق افتاد. هم‌زمان با این رویداد دیو بروک، مهندس ارشد اندروید در گوگل ویدیویی را در توییتر منتشر کرد که در آن سیستم لرزه نگار اندروید توانسته بود مناطق درگیر با زلزله را به صورت نقاط زرد رنگ و امواج آن را با رنگ قرمز نشان دهد.

سیستم لرزه نگار اندروید از طریق شتاب سنج موجود در گوشی های هوشمند می تواند امواج اولیه مربوط به زلزله را تشخیص دهد. همچنین موقعیت مکانی محل وقوع نیز به سرور مربوط به لرزه نگاری در گوگل ارسال می شود. البته اطلاعات ارسالی به سرورهای گوگل شامل اطلاعات شخصی و مکانی کاربر نخواهد بود. در زمان بهره برداری از این قابلیت گوگل اعلام کرد قرار است با سازمان زمین شناسی ایالات متحده وارد همکاری شده تا از طریق آن و با کمک داده های جمع آوری شده هشدار های مربوط به زلزله را از طریق این سیستم به سازمان زمین شناسی آمریکا (USGS) ارسال کند. البته داده های این سیستم به عنوان اعلام هشدار زلزله استفاده نخواهد شد.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال