حساب کاربری کاربران اندرویدی در معرض خطر بدافزاری به نام 2FA Authenticator قرار دارد

یک شرکت امنیتی بدافزار جدیدی به نام 2FA Authenticator کشف کرده که قادر است حساب بانکی کاربران اندرویدی را سرقت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت امنیت موبایل پرادئو Pradeo با کشف یک اپلیکیشن در گوگل پلی نشان داد که این اپلیکیشن در واقع یک تروجان‌دراپری (trojandropper) است که با هدف […]

یک شرکت امنیتی بدافزار جدیدی به نام 2FA Authenticator کشف کرده که قادر است حساب بانکی کاربران اندرویدی را سرقت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت امنیت موبایل پرادئو Pradeo با کشف یک اپلیکیشن در گوگل پلی نشان داد که این اپلیکیشن در واقع یک تروجان‌دراپری (trojandropper) است که با هدف انتشار بدافزار در دستگاه‌های موبایل توسط هکرها توسعه داده شده است. اپلیکیشن مورد نظر با نام 2FA Authenticator تاکنون بیش از ۱۰ هزار بار نصب شده است.

اپلیکیشن 2FA یک برنامه تائید هویت دو مرحله‌ای است که معمولاً برای تایید هویت نصب می شود. اگرچه این اپلیکیشن وظیفه تایید هویت شما را بر عهده دارد با این حال قادر است یک بدافزار خطرناک به نام Vultur را نصب کند. این اپلیکیشن خطرناک اطلاعات بانکی کاربران را از اپلیکیشن های خدمات مالی به سرقت برده قادر است حساب های کاربری آن ها را خالی کند. البته این اطلاعات پس از کشف و تنها ۱۵ روز بعد توسط تیم گوگل پلی از این فروشگاه حذف شد.

در واقع در مواردی مانند دسترسی به شبکه، جلوگیری از خوابیدن دستگاه، استفاده از دوربین و یا غیر فعال کردن قفل صفحه به تایید کاربر نیاز دارد. اما در قسمت بد ماجرا این اپلیکیشن به طور مخفیانه می تواند صفحه کلید را غیرفعال کرده و سپس دسترسی برخی خدمات مانند استفاده از داده های بیومتریک را به طور آزادانه انجام دهد. در واقع این موارد همان دسترسی به حسابهای مالی کاربر بوده و می تواند اطلاعات کاربران در زمان استفاده حسابهای مالی را بدزدد. این نرم افزار حتی در زمان غیر فعال بودن نیز به فعالیت خود ادامه داده و باعث غیر فعال شدن هر گونه قفل و رمز عبور می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال