امکان استفاده از دستیار صوتی Cortana به جای Google Now برای کاربران گوشی‌های اندرویدی

احتمالا برای موفق شدن یک اپلیکیشن توسعه داده شده برای سیستم‌عامل‌ گوشی‌های مختلف، راهی بهتر از پیش‌فرض قرار گرفتن آن اپلیکیشن برای وظیفه‌ای خاص وجود ندارد. اصلا هم مهم نیست که این اپلیکیشن برای چه منظوری ساخته شده و شما از آن به عنوان مدیریت ایمیل، پیام‌های کوتاه، مدیریت تصاویر و … استفاده می‌کنید. تنها کافیست همیشه آن […]

احتمالا برای موفق شدن یک اپلیکیشن توسعه داده شده برای سیستم‌عامل‌ گوشی‌های مختلف، راهی بهتر از پیش‌فرض قرار گرفتن آن اپلیکیشن برای وظیفه‌ای خاص وجود ندارد. اصلا هم مهم نیست که این اپلیکیشن برای چه منظوری ساخته شده و شما از آن به عنوان مدیریت ایمیل، پیام‌های کوتاه، مدیریت تصاویر و … استفاده می‌کنید. تنها کافیست همیشه آن اپلیکیشن به صورت پیش‌فرض بر روی گوشی شما قرار بگیرد و همین موضوع یعنی موفقیت. این درست کاری است که مایکروسافت در نسخه‌ی آزمایشی دستیار صوتی Cortana انجام داده و کاربران می‌توانند در مورد اینکه کورتانا و یا Google Now به عنوان دستیار مجازی آنها عمل کند، تصمیم گرفته و یکی از آنها را به صورت پیش‌فرض، تنظیم نمایند!

حتی در نسخه‌ی جدید کورتانا، این امکان برای کاربران وجود دارد که میانبر Google Now (نگاه داشتن دکمه‌ی Home) را تغییر داده و به جای آن، با انجام چنین کاری، دستیار صوتی کورتانا را کنار خود داشته باشند. مسلما در سایر بخش‌های سیستم‌عامل اندروید، Google Now خودنمایی کرده و دیده می‌شود اما بروزرسانی‌های جدیدی که مایکروسافت آنها را عرضه می‌کند، می‌تواند دسترسی به دستیار صوتی Cortana را آسان‌تر از همیشه نماید.

Android users can replace Google Now with Cortana 2

این روش می‌تواند بسیاری از کاربران را در مورد انتخاب دستیار صوتی پیش‌فرض گوشی و ترغیب آنها به انتخاب کورتانا، گیر انداخته و مایکروسافت را به هدف خود نزدیک‌تر نماید. هدف مایکروسافت نیز چیزی نیست جز یکپارچه کردن تمام دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های مختلف با یکدیگر. هر چند عبارت “Hey, Cortana” که این دستیار صوتی را فعال می‌کند هرگز به سیستم‌عامل اندروید نخواهد آمد، مایکروسافت دلیل این موضوع را نیز محدودیت‌های سخت‌افزاری دانسته و اعلام کرده که از نظر نرم‌افزاری، مشکلی وجود ندارد.

آخرین نسخه از این دستیار صوتی با شماره‌ی 1.0.0.204 عرضه شده و هم‌اکنون نیز در Google Play Store قرار دارد. همچنین کاربران می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت خود مایکروسافت نیز این اپلیکیشن را دانلود نمایند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال