اندروید به قابلیت تشخیص ردیاب‌های بلوتوث مجهز خواهد شد

انتشار فایل جدید APK و بررسی آن نشان می دهد گوگل قصد دارد به طور پیش فرض در اندروید از قابلیت تشخیص ردیاب‌های بلوتوث استفاده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با توجه به استفاده از تگ هایی AirTag اپل و Tile گوگل نیز تلاش دارد روش هایی را برای تشخیص ردیاب […]

انتشار فایل جدید APK و بررسی آن نشان می دهد گوگل قصد دارد به طور پیش فرض در اندروید از قابلیت تشخیص ردیاب‌های بلوتوث استفاده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با توجه به استفاده از تگ هایی AirTag اپل و Tile گوگل نیز تلاش دارد روش هایی را برای تشخیص ردیاب های رقیب ارائه کند.

اپل پس از عرضه ایرتگ روش‌های شناسایی مختلفی را برای این دستگاه منتشر کرد. به طوری که آخرین نسخه به روز رسانی آن در هنگام جدا شدن بیش از ۲۴ ساعت از صاحب خود صدایی را پخش میکند. البته در صورت تشخیص ناخواسته ایرتگ توسط آیفون نیز مجدد به کاربر اطلاع رسانی میشود. اپلیکیشن اندرویدی و ios ردیاب تایل نیز با همین مشخصات در اختیار کاربران قرار گرفت .با این وجود هنوز این روشها برای تشخیص ردیاب ها با مشکلاتی مواجه هستند.

 البته در روش تشخیص ردیاب بلوتوث در اندروید نیز ممکن است خطراتی وجود داشته باشد که باید کاربران از آن مطلع شوند. به عنوان مثال ممکن است این ردیاب های بلوتوث مورد سوء استفاده قرار گرفته و از طریق برخی برنامه های دیگر بر آنها نظارت و کنترل شود. در حال حاضر تیم اندروید روی این قابلیت کار می کند. کد جدید APK نیز نشان می‌دهد احتمالاً کاربران اندرویدی امکان به صدا درآوردن این دستگاه‌ها را خواهند داشت. با توجه به اینکه مراحل اولیه توسعه این ویژگی در حال انجام است زمان زیادی نیاز خواهد بود تا گوگل آن را به صورت عمومی اعلام کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال