به زودی اندروید با 5 بروزرسانی جدید منتشر خواهد شد

گوگل قرار است در هفته های آینده پنج قابلیت جدید را به اندروید اضافه کند. در این قابلیت ها علاوه بر بروزرسانی اپ نقشه و دستیار صوتی، اموجی های جدید و یا خوانش خودکار کتاب های صوتی نیز به آن اضافه می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل قرار است اندروید […]

گوگل قرار است در هفته های آینده پنج قابلیت جدید را به اندروید اضافه کند. در این قابلیت ها علاوه بر بروزرسانی اپ نقشه و دستیار صوتی، اموجی های جدید و یا خوانش خودکار کتاب های صوتی نیز به آن اضافه می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گوگل قرار است اندروید جدید را با پنج قابلیت بروز رسانی شده منتشر کند. یکی از این قابلیت ها اضافه شدن یک تب جدید به نام Go در گوگل مپ است. این قابلیت به کاربر کمک می کند تا مسیر های منتهی به آدرس های همیشگی را مشاهده کند. به عنوان مثال اطلاعات مربوط به محل کار کاربر اطلاعاتی مانند وضعیت ترافیک و زمان تقریبی رسیدن و مسیرهای حمل و نقل عمومی مشخص خواهد شد.

قابلیت دیگر اندروید همان Nearby Share است که امکان اشتراک گذاری فایل ها را امکان پذیر خواهد کرد. این قابلیت با قرار گیری در اپ های پلی استور برای دیگر کاربران نیز قابل پشتیبانی خواهد بود. این فناوری قادر است داده ها را از طریق بلوتوث ،بلوتوث کم مصرف یا وای فای WebRTC ارسال کند. یکی دیگر از قابلیت های اضافه شده به اندروید قابلیت جالب  Emoji Kitchenاست که در آن می توان اموجی های مختلف را با هم ترکیب کرد. بدین ترتیب استیکرهای Gboard به ۱۴۰۰۰ مورد ارتقا یافته و به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

اپلیکیشن Voice Access قابلیت دیگری است که به این بروزرسانی اضافه می شود. این اپلیکیشن قرار است با استفاده از فرامین صوتی استفاده از منوها و ابزارهای مختلف را با کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی آسان تر کند.

آخرین قابلیت اضافه شدن به اندروید ابزار خوانش خودکار توسط گوگل است که به ناشران کمک خواهد کرد تا تولید نسخه صوتی کتاب ها را راحت تر انجام دهند. این ابزار در حال حاضر به صورت نسخه بتا و در اختیار برخی از ناشران قرار گرفته و انتظار می رود طی یک سال آینده در دسترس بقیه ناشران نیز قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال