داروهای ضد التهابی ابتلا به درد مزمن را افزایش میدهند

محققان در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند برخی داروهای ضد التهابی و مسکن ها می‌توانند به افزایش درد مزمن بیانجامند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، درد مزمن یکی از انواع مختلف درد محسوب می شود که در انواع درد سوزشی، درد ضربان‌دار، مبهم و یا تهوع آور نیز شناخته می شود. محققان […]

محققان در تحقیقات اخیر خود متوجه شدند برخی داروهای ضد التهابی و مسکن ها می‌توانند به افزایش درد مزمن بیانجامند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، درد مزمن یکی از انواع مختلف درد محسوب می شود که در انواع درد سوزشی، درد ضربان‌دار، مبهم و یا تهوع آور نیز شناخته می شود. محققان کانادایی معتقدند داروهای ضد التهابی برای درمان اشکال مختلف درد مزمن آنها را در معرض خطر تبدیل به یک بیماری مزمن قرار خواهد داد. بدین ترتیب کشف اخیر محققان دانشگاه مک گیل چگونگی درمان درد مزمن را به چالش کشیده است.

در این مطالعه محققان متوجه شدند فعالیت ژن های مرتبط با سیستم ایمنی در افرادی که به سرعت کمردرد آنها بهبود یافته است بیشتر است. به گفته محققان این ژن در افرادی که به طور طولانی مدت از درد مزمن شکایت داشتند غیر فعال بوده است. همین افراد در صورت تجربه درد مزمن واکنش التهابی شدید نیز از خود نشان می دهند. لودا دیاتچنکو از محققان ارشد این تحقیق می گوید: در تجزیه و تحلیل ژن های مربوط به درد کمر متوجه شدیم تغییرات فعال ژن ها در طول زمان در افرادی که دردشان از بین رفته بود وجود داشت. در واقع این کشف بزرگ باعث شگفتی محققان شد. زیرا آنها از سالها پیش به این نتیجه رسیده بودند که داروهای ضدالتهابی باعث کاهش درد خواهد شد. اما نتایج اولیه این مطالعه نشان می‌دهد در صورت سرکوب پاسخ التهابی اولیه به درد، امکان افزایش خطر ابتلا به درد مزمن وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال