مقاومت آنتی بیوتیکی حتی بدون استفاده از آنتی بیوتیک نیز در بدن ایجاد میشود

محققان می گویند مطالعات اخیر آنها نشان می دهد حتی اگر دیگران بیش از اندازه آنتی بیوتیک مصرف کنند روی بدن شما نیز موثر خواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خبر مقاوم شدن باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک ها پیش از این نیز اعلام شده بود. اما تحقیقات اخیر نشان […]

محققان می گویند مطالعات اخیر آنها نشان می دهد حتی اگر دیگران بیش از اندازه آنتی بیوتیک مصرف کنند روی بدن شما نیز موثر خواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، خبر مقاوم شدن باکتری ها در برابر آنتی بیوتیک ها پیش از این نیز اعلام شده بود. اما تحقیقات اخیر نشان می دهد در کشورهایی که دارای مصرف آنتی بیوتیک بالا هستند حتی افرادی که تاکنون آنتی بیوتیک مصرف نکرده اند نیز نسبت به افراد سالم دارای سویه های مقاوم به آنتی بیوتیک هستند.

محققان موسسه ارلهام و موسسه کوادرام در بریتانیا بهمراه یک تیم بین المللی نشان می دهد که تمامی میکروارگانیسم های درون و یا روی بدن می توانند منبعی برای ایجاد مقاومت آنتی بیوتیکی باشند. بدین معنی که مصرف آنتی بیوتیک توسط افرادی در اطراف شما روی شما نیز موثر خواهد بود.

در صورتی که افراد در یک جمعیت با مصرف آنتی بیوتیک بالا حضور داشته باشند به همین نسبت میکروبیوم آنها نیز شامل ژن های مقاوم به آنتی بیوتیک بیشتری خواهد بود. بنابراین مصرف آنتی بیوتیک بیشتر دارای اثرات جانبی منفی مانند آسیب به مبکروبیوم و افزایش شیوع ژن های مقاوم به آنتی بیوتیک در میکروبیوم های مختلف خواهد بود.

طرفی استفاده از آنتی بیوتیک ها به دلیل سهولت انتقال ژن های مقاوم به آنتی بیوتیک می تواند روی کل میکروبیوم و نه فقط روی عوامل بیماری زا تاثیر بگذارد.

میکروبیوم روده نسبت به کل میکروبیوم های بدن نقش مهم تری در سلامت و بیماری ها دارد دستگاه گوارش معدنی از میلیونها نوع مختلف از میکروب است که بیش از دیگر جاهای بدن در این بخش جای گرفته اند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال