کمک حیاتی مورچه ها در کشف ده گونه جدید از پستانداران

محققان اخیراً توانستند ده گونه جدید از پستانداران باستانی را شناسایی کنند که پیش از این هرگز توسط محققان شناسایی نشده بود. این محققان کشف خود را مدیون هزاران مورچه کوچک هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موسسه روچستر در آمریکا موفق به کشف ده گونه جدید از پستانداران شدند که […]

محققان اخیراً توانستند ده گونه جدید از پستانداران باستانی را شناسایی کنند که پیش از این هرگز توسط محققان شناسایی نشده بود. این محققان کشف خود را مدیون هزاران مورچه کوچک هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موسسه روچستر در آمریکا موفق به کشف ده گونه جدید از پستانداران شدند که شامل موش جیبی، بیدستر کوهی در اندازه موش و نوعی موش کانگورویی بودند. با این کشف می توان به تنوع پستانداران در آمریکای شمالی حدود ۳۳ تا ۳۵ میلیون سال قبل پی برد. در آن زمان شرایط اقلیمی در این منطقه دچار تغییرات فراوان بوده است.

 نکته جالب در مورد این کشف کمک هزاران مورچه به پژوهشگران در پیدا کردن فسیل های پستانداران است. دکتر کلینت بوید دیرینه شناس ارشد مرکز نقشه برداری زمینی داکوتای شمالی مسئولیت شناسایی فسیل ها را برعهده داشته است. بیل کورت از مرکز علوم و موزه روچستر نیز وظیفه شناسایی ده گونه جدید از پستانداران بود. یکی از آنها شامل Cedromus modicus از خانواده سنجاب ها و Yoderimys massarae عضو جوندگان آغاز موشان بوده است.

در این کشف مورچه ها نیز کمک حیاتی کرده‌اند. آنها برخی از همان فسیل ها را از بیابان های وایومینگ، نبراسکا و داکوتای جنوبی پیدا کرده و در ساخت لانه های خود استفاده کردند. اگرچه در این مکان ها فیسیل ها به وفور یافت می‌شود اما پیدا کردن آنها با چشم انسان کار دشواری است. به همین دلیل محققان در ابتدا لانه مورچه ها را بررسی کردند و متوجه شدند در این پشته ها فسیل های ریز و کوچک وجود دارند. به همین دلیل نام یک از پستانداران کشف شده با الهام از مورچه های همکار انتخاب شده است. با توجه به سن صخره های اطراف محل زندگی مورچه ها نیز می توان دوره این فسیل ها را مشخص کرد. حتی برخی از این فسیل ها نیز هنوز شناسایی نشده اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال