Edgar Dean، کاپتان و رهبر ماموریت “آپولو 14″، در سن 85 سالگی درگذشت

اخیرا خبری ناراحت‌کننده از فوت شدن افسر درجه‌ی یک نیروی دریایی و از فضانوردان به نام آمریکا، ادگار دین میچِل، منتشر شده است که البته شاید این نام برای بسیاری از جوانان آشنا نباشد و بیشتر افراد سن و سال‌دارتر این نام را شنیده باشند. این فضانورد مشهور، خلبان اصلی در ماموریت بزرگ “آپولو 14” […]

اخیرا خبری ناراحت‌کننده از فوت شدن افسر درجه‌ی یک نیروی دریایی و از فضانوردان به نام آمریکا، ادگار دین میچِل، منتشر شده است که البته شاید این نام برای بسیاری از جوانان آشنا نباشد و بیشتر افراد سن و سال‌دارتر این نام را شنیده باشند. این فضانورد مشهور، خلبان اصلی در ماموریت بزرگ “آپولو 14” بود که در سال 1971 انجام شد و اتفاقی تکرارنشدنی در تاریخ بشر به ثبت رسید. اما متاسفانه وی پنجشنبه هفته‌ی گذشته و در سن 85 سالگی جان خود را از دست داد.

این فضانورد بزرگ پس از طی کردن درجات تحصیلی مختلف و تحصیل در دانشکده تحصیلات تکمیلی نیروی دریایی آمریکا، در سال 1964 دکترای هوانوردی و فضانوردی خود را در مرکز تحقیقاتی تکنولوژی ماساچوست دریافت نمود. پس از آن در سال 1971 وی به عنوان یکی از خلبانان اصلی راهی کره ماه شد و با اینکه سیگنال‌های نادرست و اشتباه را برای فرود آمدن بر سطح این سیاره دریافت کرد، توانست با موفقیت بر روی سیاره ماه فرود آید و تصویر زیر را نیز به ثبت برساند!

البته ادگار به همراه رهبر اصلی ماموریت آپولو 14، Alan B Shepard Jr، موفق به ثبت رکوردهایی مختلف در سفر خود نیز شدند که از جمله‌ی آنها می‌توان به انتقال دادن اولین تلویزیون رنگی به سطح سیاره ماه و همچنین حمل کردن اولین نمونه سنگ از ماه به زمین با وزن 42.6 کیلوگرم اشاره نمود که در نوع خود بسیار جالب است.

ed-mitchell-5

در سال 1971، ادگار دین میچل از نیروی دریایی و همچنین سازمان فضانوردی آمریکا بازنشسته شد و مرکز تحقیقاتی Noetic را راه‌اندازی کرد. در سال 1984 وی با همکاری دیگر دوستان خود، انجمن کاوشگر فضایی را تاسیس نمود که هدف اصلی از ایجاد و راه‌اندازی چنین انجمنی، به اشتراک‌گذاری تجربه‌های تمامی فضانوردان از هر نوع سفر فضایی که تا کنون داشتند، بود. پس از آن بود که ادگار میچل اطلاعات و نظریه‌هایی را در مورد فعالیت‌ها و نیروهای ماوراء الطبیعه را با نام “یوفو ها” (UFO) ارائه داد که احتمالا با جنجالی که در این زمینه به پا شد و تا همین حالا نیز وجود دارد، آشنا باشید.

به هر شکل ناسا بیانه‌ای رسمی در مورد فوت این فضانورد بزرگ را نیز منتشر نموده تا بتواند کمی از اندوه از دست دادن این ادگار میچل را التیام بخشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال