اپل گزینه “Report Junk” را به iCloud افزود

همانطور که احتمالاً می‌دانید، تقویم آی‌کلود اپل با event های ایمیل، تاریخ تولدها و… سینک می‌شود. ولی به تازگی برخی کاربران گزارش داده‌اند که درحال دریافت event های اسپم از سوی کاربران ناشناس بروی  iCloud calendar خود هستند که در این event ها از آنها برای شرکت در حراج‌های آنلاین دعوت می‌شود. اپل از این آگاه بود و قول […]

همانطور که احتمالاً می‌دانید، تقویم آی‌کلود اپل با event های ایمیل، تاریخ تولدها و… سینک می‌شود. ولی به تازگی برخی کاربران گزارش داده‌اند که درحال دریافت event های اسپم از سوی کاربران ناشناس بروی  iCloud calendar خود هستند که در این event ها از آنها برای شرکت در حراج‌های آنلاین دعوت می‌شود.

اپل از این آگاه بود و قول برطرف کردن این مشکل را داد. به همین خاطر هم کمپانی اپل به تازگی گزینه‌ای به نام Report Junk را در تقویم خود در وبسایت آی‌کلود افزوده است. البته هنوز مطمئن نیستیم که این تغییرات بتواند جلوی اسپم‌های بیشتر افراد سودجو را بگیرد و یا حتی آن‌ را بهبود ببخشد.

 

 

همانطور که در تصویر بالا هم مشخص است، کاربران از این پس می‌توانند event های ناشناس و ناخواسته‌ی خود را با استفاده از گزینه‌ی Report Junk به کمپانی اپل اطلاع بدهند. پس از اینکه این گزینه را لمس کنید، event موردنظر شما علاوه بر اینکه به اطلاع اپل می‌رسد، از بخش تقویم آی‌کلود شما نیز پاک خواهد شد. تا پیش از این تنها درصورتی امکان پاک کردن دعوت‌ها از بخش تقویم وجود داشت که شما آن دعوت را با پاسخ رد، پاسخ می‌دادید. ولی از این پس بدون پاسخ به این دعوت‌ها نیز می‌توانید آنها را پاک کنید.

در گذشته، درصورتی که دعوتی را رد می‌کردید، فرستنده‌ی آن اطلاع پیدا می‌کرد و به همین خاطر فرستنده از حقیقی بودن ایمیل شما مطمئن می‌شد و امکان فرستادن اسپم‌های بیشتر در آینده برای او فراهم می‌شد. ولی با ریپورت کردن دعوت‌ها، فرستنده‌ی آنها اطلاعی پیدا نمی‌کند. راه حل پیشنهادی دیگر ساخت تقویمی جدا برای انتقال دعوت‌های اسپم به آن بود که به‌نظر روشی مناسب برای حل و مقابله با اسپمرها نیست.