اپل، یاهو و ادوبی در صدر لیست برترین شرکت‌ها از لحاظ امنیت اطلاعات کاربران قرار گرفتند

بنیاد مرز الکترونیک (EFF)، سالانه یک تحلیل و بررسی موسوم به ” چه کسی هوای شما را دارد؟” پیرامون اینکه کدام شرکت‌های فعال دنیای فناوری اطلاعات، بهترین عملکرد را در مورد تامین امنیت اطلاعات کاربران داشته‌اند را انجام می‌دهد. این بنیاد بر اساس نحوه عملکرد شرکت‌‌های مورد بررسی در پنج بخش شامل، آگاه کردن کاربران […]

بنیاد مرز الکترونیک (EFF)، سالانه یک تحلیل و بررسی موسوم به ” چه کسی هوای شما را دارد؟” پیرامون اینکه کدام شرکت‌های فعال دنیای فناوری اطلاعات، بهترین عملکرد را در مورد تامین امنیت اطلاعات کاربران داشته‌اند را انجام می‌دهد. این بنیاد بر اساس نحوه عملکرد شرکت‌‌های مورد بررسی در پنج بخش شامل، آگاه کردن کاربران پیرامون نیازهای اطلاعاتی دولت، سیاست‌های ضد افشا در حفظ اطلاعات، افشای درخواست‌های دولت مبنی بر حذف محتوا و غیره به هر شرکت در صورت رعایت این اصول یک ستاره در بخش مربوطه داده و در صورت نقض آن ستاره‌ نمی‌دهد.
در میان شرکت‌هایی که در این تحلیل موفق به کسب هر 5ستاره شده‌اند نام‌ شرکت‌های بزرگی چون اپل، ادوب، دراپ باکس و یاهو به چشم می‌خورد. شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توئیتر و رددیت در بخش برنامه‌های پیام رسان قرار گرفته بودند که در این بخش تنها به گرفتن 4 ستاره بسنده کردند. در همین بخش اپلیکیشن پیام رسان معروف واتساپ تنها با یک ستاره در قعر جدول رتبه‌بندی قرار گرفته بود.
در بررسی اپراتورهای بی‌سیم مخابراتی، اپراتور Verizon با 2ستاره و AT&T با یک ستاره حضور داشتند. از دیگر شرکت‌هایی بزرگی که در این تحلیل نام ‌آن‌ها به چشم می‌خورد، مایکروسافت، گوگل و اسنپ‌چت هستند که موفق به کسب 3 ستاره شده‌اند.
سال گذشته همین بنیاد این بررسی را در 6بخش انجام داده بود که اپل، فیسبوک، دراپ باکس، گوگل، مایکروسافت، توئیتر و یاهو موفق شده بودند آن‌ ستاره دیگر را دریافت کنند.
در زیر می‌توانید جداول مربوطه و تعداد ستاره‌های دریافتی را مشاهده کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال