اپل و گوگل برای تولید صفحه‌نمایش‌های منعطف با ال‌جی همکاری می‌کنند

شاید سامسونگ یکی از مطرح‌ترین تولید کنندگان پنل‌های OLED باشد اما به نظر می‌رسد چشم‌ بادامی‌های کره‌ای رقیب سرسخت دیگری را نیز طی یک سال آینده در سر راه خود می‌بینند. سه شرکت اپل, گوگل و مایکروسافت قرار است برای تولید پنل‌های OLED با ال‌جی همکاری کنند و پنل‌های جدید را در گوشی‌های خود به […]

شاید سامسونگ یکی از مطرح‌ترین تولید کنندگان پنل‌های OLED باشد اما به نظر می‌رسد چشم‌ بادامی‌های کره‌ای رقیب سرسخت دیگری را نیز طی یک سال آینده در سر راه خود می‌بینند. سه شرکت اپل, گوگل و مایکروسافت قرار است برای تولید پنل‌های OLED با ال‌جی همکاری کنند و پنل‌های جدید را در گوشی‌های خود به کار گیرند. شاید وجود نام اپل در میان این سه شرکت مهم‌تر از دیگری باشد چرا که پیش از این نیز شایعات مختلی مربوط به نمایشگر خمیده‌ی آیفون 8 به گوش رسیده بود.

از طرفی دیگر، حضور دو شرکت گوگل و مایکروسافت نیز جای تعجب دارد؛ احتمالا گوگل به دنبال به کار گیری پنل‌های OLED برای سری بعدی گوشی‌های پیکسل خود خواهد بود و مایکروسافت نیز به دنبال استفاده از این نوع پنل‌ها در محصولات سرفیس است. به‌هر‌حال، به نظر می‌آید که سه شرکت مطرح به دنبال استفاده از پنل‌های OLED ال‌جی هستند و طبیعتا نیز ال‌جی چنین فرصتی را از دست نخواهد داد و قرار است از سال 2018 تولید این پنل‌ها را برای شرکت‌های نام برده آغاز کند.

یکی دیگر از مواردی که ال‌جی با تولید پنل‌های OLED به دنبال آن بوده، تبدیل کردن این پنل‌ها به پنل‌های منعطف و تاشو بوده است. بنابراین می‌توانیم بگوییم که پنل‌هایی که قرار است طی دو سال آینده به شرکت‌های اپل، گوگل و مایکروسافت به فروش برسد احتمالا به صورت تاشو خواهد بود. سامسونگ به عنوان اصلی‌ترین تولید کننده‌ی پنل‌های OLED مدتی است که پنل‌های تاشو را تولید می‌کند و این اولین بار است که چنین خبری در مورد شرکت ال‌جی منتشر شده است.

ال‌جی فعلا در این زمینه هیچ‌گونه بیانیه‌ی رسمی را صادر نکرده است. درهرصورت، بهبود پنل‌های نمایشگر در گوشی‌های آینده و پیشرفته‌تر شدن آن‌ها در صورتی که موفقیت آمیز باشد طبیعتا هم شرکت‌ها و هم کاربران را راضی نگه خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال