اپل و سامسونگ کمترین تاثیر منفی را بر محیط زیست دارند

شرکت اپل و سامسونگ با ساخت گوشی های پایدار(کمترین اثر مخرب بر محیط زیست) توانستند در این راه پیشقدم بوده و اثر مخرب بر محیط زیست را کاهش دهند. البته نگرانی در مورد زباله های الکتریکی همچنان وجود دارد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت تحقیقاتی کانتر پوینت در گزارشی اعلام کرد […]

شرکت اپل و سامسونگ با ساخت گوشی های پایدار(کمترین اثر مخرب بر محیط زیست) توانستند در این راه پیشقدم بوده و اثر مخرب بر محیط زیست را کاهش دهند. البته نگرانی در مورد زباله های الکتریکی همچنان وجود دارد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت تحقیقاتی کانتر پوینت در گزارشی اعلام کرد پایداری در ساخت گوشی شرکت های اپل و سامسونگ به قله های جدیدی رسیده و در این بین دو شرکت اپل و سامسونگ پیشتاز هستند. در گزارش منتشر شده با موضوع اقتصاد چرخشی و ایجاد آینده پایدار، پنج شرکت سازنده گوشی را مورد بررسی قرار داده است. این بررسی ها در زمینه کاهش اثر منفی بر محیط زیست، حداقل ضایعات از زمان طراحی و تولید و مصرف انرژی است.

تمامی شرکت های مورد بررسی در سه مرحله از اقتصاد چرخشی تولید، مصرف و بازیافت عملکرد متفاوتی داشته اند. در بخش تولید به استفاده از اجزای سازگار با محیط زیست، بسته بندی و مکانیزم های مربوط به استفاده از آب توجه شده است.

این تولید کنندگان در بخش مصرف باید با انگیزه دادن به مصرف کنندگان آنها را به خرید دستگاه های جدیدتر ترغیب کنند تا با این اقدام نیاز به حفاظت از محیط زیست را متعادل کنند. برخی از تولیدکنندگان چینی مانند اوپو، شیائومی و ویو در زمینه بهبود عمر باتری و بهره وری انرژی تلاش می کنند.

در بخش بازیافت نیز نقش تولیدکنندگان در بازیابی یا تعمیر گوشی های هوشمند بسیار مهم است. در این بخش هدف کاهش زباله های الکترونیکی خواهد بود. از طرفی بازار محصولات نوسازی که پس از عیب یابی و تعمیر مجدداً وارد بازار شده، رشد داشته است. تولید کننده ها در این زمینه و کاهش ضایعات الکترونیکی اقدامات محدودی دارند.

به طور کلی در بین شرکت های سازنده اپل و سامسونگ در به کارگیری ابتکارات مربوط به پایداری پیشتاز هستند. البته تلاش های شرکت های تولیدکننده در مقابل حجم گوشی هایی که وارد بازار می کنند هنوز بسیار کم است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال