اپل از کارشناس امنیتی بابت بی‌تفاوتی نسبت به آسیب پذیری iOS 15 عذرخواهی کرد

هفته گذشته یک محقق امنیتی به نام دنیس توکاروف از کشف ۳ آسیب پذیری روز صفر در iOS 15 خبر داد و اعلام کرد با اینکه این آسیب پذیری به شرکت اپل اعلام شد اما این شرکت هنوز آنها را برطرف نکرده است. وی پس از این موضوع اعلام کرد اپل با وی تماس گرفته […]

هفته گذشته یک محقق امنیتی به نام دنیس توکاروف از کشف ۳ آسیب پذیری روز صفر در iOS 15 خبر داد و اعلام کرد با اینکه این آسیب پذیری به شرکت اپل اعلام شد اما این شرکت هنوز آنها را برطرف نکرده است. وی پس از این موضوع اعلام کرد اپل با وی تماس گرفته و از این بابت از این محقق امنیتی عذرخواهی کرده است. طبق گفته توکاروف اپل  وعده رفع این مشکل و بررسی آن در آینده را داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پس از انتشار خبر بی‌تفاوتی اپل در مورد برطرف کردن آسیب‌پذیری روز صفر iOS 15 این شرکت از محقق امنیتی کاشف این آسیب‌پذیری عذرخواهی کرد. یکی از کارکنان اپل در مورد این موضوع در پستی نوشته است: ما این موضوع را دیدیم و از تاخیر در پاسخگویی آن عذرخواهی می کنیم. اکنون نیز این اطلاع رسانی انجام می گیرد تا نشان دهیم در حال بررسی مسائل این چنینی هستیم تا راه حلی برای حفاظت از مشتریان در برابر آنها پیدا کنیم. از بابت اینکه وقت خود را برای گزارش این مسئله به ما اختصاص دادید از شما قدردانی می کنیم.

البته اپل یکی از آسیب پذیری ها را در نسخهiOS 14.7  برطرف کرده بود. آسیب‌پذیری‌های روز صفر دیگر که مربوط به گیم سنتر نیز بوده است هنوز برطرف نشده است. از طرفی به این محقق امنیتی کاشف این آسیب پذیری نیز پاداشی پرداخت نشده. به نظر می‌رسد اپل از زمان اولین تماس توکارف فرصت زیادی برای حل آن داشته است. همچنین به گفته این شرکت کشف آسیب پذیری ها تا ۱ میلیون دلار پاداش خواهند داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال