اپل تایید کرد: پیغام خطای “Error 53” مربوط به مشکلات امنیتی آیفون است

چند ماهی می‌شود که برخی از دارندگان گوشی آیفون، با پیغام خطای مرموز “Error 53” روبه‌رو می‌شوند، خطایی که بسیاری از دستگاه‌ها را غیر قابل استفاده می‌کند و مشکلات زیادی را برای کاربران به همراه دارد. حال اپل سکوت خود را شکسته و اطلاعاتی را در مورد این ارور منتشر و در مورد آن صحبت […]

چند ماهی می‌شود که برخی از دارندگان گوشی آیفون، با پیغام خطای مرموز “Error 53” روبه‌رو می‌شوند، خطایی که بسیاری از دستگاه‌ها را غیر قابل استفاده می‌کند و مشکلات زیادی را برای کاربران به همراه دارد.

حال اپل سکوت خود را شکسته و اطلاعاتی را در مورد این ارور منتشر و در مورد آن صحبت کرده است. با وجود پیغام خطای “Error 53″، برخی از دارندگان گوشی‌های iPhone 6 و iPhone 6s پس از به‌روزرسانی دستگاه خود به نسخه‌ی جدید iOS، متوجه از کار افتادن دستگاه خود شده که طبق صحبت‌های آقای Mike Wehner در وب‌سایت Daily Dot در سال گذشته، تنها راه حل برطرف کردن این مشکل، ارسال دستگاه به نمایندگی اپل و تعویض آن بود.

اما حالا مجله‌ی خبری گاردین اطلاعاتی رسمی را از سوی اپل منتشر ساخته و اعلام کرده که این مشکل از بابت تعمیرات غیر مجازی دستگاه توسط افراد غیر حرفه‌ای رخ می‌دهد، تعمیراتی که در آن رابط میان اسکنر اثر انگشت Touch ID و بخشی که اطلاعات مربوط به آن را ذخیره می‌نماید، آسیب می‌بیند. در این حالت، این احتمال وجود دارد که کسی بخواهد یک بدافزار را وارد دستگاه نموده و اطلاعات مربوط به Touch ID کاربران را به سرقت برد. به همین جهت واکنشی که سیستم‌عامل اپل نسبت به این موضوع و جفت نشدن اسکنر و بخش اطلاعات Touch ID نشان می‌دهد، غیر فعال کردن همه چیز و از کار افتادن دستگاه می‌باشد.

یکی از سخنگویان اپل نیز در مورد این ارور و مشکل اذعان داشته که تعمیر شدن دستگاه توسط افراد غیر مجاز و به عنوان مثال قرار دادن اجزای نامناسب و غیر سازگار با دستگاه، سبب همخوانی نداشتن و به خطر افتادن اطلاعات مربوط به Touch ID شده و همین موضوع باعث خواهد شد تا کاربران با چنین پیغامی روبه‌رو باشند. در واقع می‌توان گفت که طبق اصول اپل، این هزینه‌ای است که کاربران برای ایمن نگاه داشتن اطلاعات بسیار حساس خود باید بپردازند!

خب شاید در نگاه اول، اپل پاسخی برای این مشکل داشته باشد و اطلاعاتی را در مورد دلیل نمایان شدن این ارور گفته باشد. اما باید قبول کنیم که پاسخ اپل قانع‌کننده نیست. اینکه کاربران با تعمیر دستگاه خود توسط افراد غیر مجاز سبب بروز این مشکل شده و خود مسئول آن هستند، نمی‌توان صحبت خاصی کرد. اما برخی از افراد هستند که حتی با تعمیر دستگاه خود نیز این ارور را مشاهده نکرده تا زمانی که نسخه‌ی جدید iOS عرضه شد. صحبت‌های اپل نمی‌تواند این سنیاریو را توجیه کند.

به هر حال یک نتیجه از صحبت‌های اپل می‌توان گرفت و آن این است که اگر کاربران دستگاه خود را برای تعمیر به جایی غیر از نمایندگای‌های مجاز اپل ببرند، احتمالا باید خود را برای مواجهه با پیغام خطای Error 53 این شرکت آماده کنند!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال