اپل شرکت Lattice Data را به قیمت 200 میلیون دلار خریداری کرد

اپل گفته می‎شود شرکت Lattice Data را که در زمینه‎ی هوش‎مصنوعی تخصص دارد، خریداری کرده است. روز گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر این‎که اهالی کوپرتینو 200 میلیون‎ دلار از مقدار نقدینگی بالای خود را صرف این خرید کرده‎اند تا به دنبال آن 20 مهندس این شرکت به کوپرتینو نقل مکان کنند. این شرکت در […]

اپل گفته می‎شود شرکت Lattice Data را که در زمینه‎ی هوش‎مصنوعی تخصص دارد، خریداری کرده است. روز گذشته گزارشی منتشر شد مبنی بر این‎که اهالی کوپرتینو 200 میلیون‎ دلار از مقدار نقدینگی بالای خود را صرف این خرید کرده‎اند تا به دنبال آن 20 مهندس این شرکت به کوپرتینو نقل مکان کنند. این شرکت در تبدیل به اصطلاح داده‎های سیاه (همانند با متن و عکس) را به داده‎های سازمان‎دهی یافته کمک می‎کند که کارآمد‎تر هستند. در واقع اطلاعات زیادی وجود دارند که طبقه‎بندی نشده‎اند اما پتانسیل این را دارند که به روش‎های ساده از آنها استفاده شود و این کاری است که Lattice Data برای اپل انجام خواهد داد.

 در حال حاضر ما حجم عظیمی از داده‎های سیاه تولید می‎کنیم. در سال 2013 حجم داده‎های سیاه 4.4 زتابایت بوده است. شرکت IBM می‎گوید که این مقدار تا سال 2020 به 44 زتابایت افزایش خواهد یافت. شرکت Big Blue اعلام می‎کند که 90 درصد از مقدار اطلاعاتی که امروزه وجود دارد تنها در عرض دو سال گذشته ایجاد شده که در حدود 80 درصد آن‎ها سیاه است. یک زتابایت معادل 1 تریلیون گیگابایت است.

خرید شرکت Lattice Data به اپل کمک می‎کند که قابلیت‎های دستیار هوشمند خود یعنی سیری را به هنگام پاسخ‎دهی به سوالات پیچیده‎تر افزایش دهد. این دستیارهای مجازی شخصی، که شامل Google Assistant (شرکت گوگل)، کورتانا (مایکروسافت)، سیری (اپل)، و الکسا (آمازون) می‎شوند در گوشی‎های هوشمند و تبلت‎ها و هم‎چنین محصولات دیگر مانند اسپیکرهایی هوشمندی همانند با اکو آمازون، Google Home و اسپیکر در پیش روی Karmon Invoke شرکت هارمن و اسپیکر سیری اپل به چشم می‎خورند که محصول سیری ممکن است ماه آینده در کنفرانس WWDC رونمایی شود. با توجه به رقابت شدیدی که وجود دارد، اپل امیدوار است خرید این شرکت باعث برتری سیری در مقایسه با رقبا شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال