اپل برای تأمین تراشه های حافظه آیفون با سامسونگ همکاری می کند

پس از آنکه ایالات متحده کنترل های صادراتی علیه یکی از شرکت های برتر چینی سازنده تراشه های فلش NAND اعمال کرد، اپل نیز تصمیم گرفت برای تامین این تراشه ها با سامسونگ همکاری کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قرار بود اپل حافظه های فلش ۱۲۸ لایه NAND سه بعدی خود را […]

پس از آنکه ایالات متحده کنترل های صادراتی علیه یکی از شرکت های برتر چینی سازنده تراشه های فلش NAND اعمال کرد، اپل نیز تصمیم گرفت برای تامین این تراشه ها با سامسونگ همکاری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قرار بود اپل حافظه های فلش ۱۲۸ لایه NAND سه بعدی خود را از یک شرکت چینی به نام یانگ تسه و برای استفاده در آیفون هایی که در چین به فروش می رسند، خریداری کند. در این همکاری حدود ۴۰ درصد از تراشه های مورد نیاز نیز خریداری شد. اما ماه گذشته برخی از شرکت های چینی از جمله یانگ تسه به فهرست تحریمات ایالات متحده اضافه شد که باعث به تعلیق درآمدن خرید اپل شد.

شرکت های آمریکایی اجازه هیچ گونه اشتراک گذاری طرح، فناوری، اسناد یا داد و ستد با شرکت های فهرست دارای محدودیت های تجاری را نخواهند داشت. علت قرارگیری یانگ تسه در این فهرست نیز فروش تراشه به هواوی بوده است.

طبق گزارش مک رومرز، اعمال محدودیت علیه شرکت های چینی از سوی ایالات متحده باعث شد تا اپل برای سال آینده سامسونگ را جانشین شرکت یانگ تسه کند. سامسونگ پیش از این وظیفه تأمین تراشه های DRAM آیفون را بر عهده داشته است.

و اکنون نیز قرار است تامین فلش NAND برای آیفون در سال آینده را نیز بر عهده بگیرد. به گفته سامسونگ ساخت این تراشه ها در کارخانه Xian چین انجام خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال