استاندارد‌سازی کابل شارژ مانعی برای نوآوری در گوشی‌های اپل

اتحادیه اروپا بسیاری از شرکت ها از جمله اپل را وادار کرده است تا کابل های شارژ خود را بصورت استاندارد درآورند. اکنون اپل پس از مدت ها فشار از سمت اتحادیه اروپا به این درخواست پاسخ داده و آن را نپذیرفته است. اپل میگوید استاندارد سازی کابل های شارژ مانع از نوآوری و به […]

اتحادیه اروپا بسیاری از شرکت ها از جمله اپل را وادار کرده است تا کابل های شارژ خود را بصورت استاندارد درآورند. اکنون اپل پس از مدت ها فشار از سمت اتحادیه اروپا به این درخواست پاسخ داده و آن را نپذیرفته است. اپل میگوید استاندارد سازی کابل های شارژ مانع از نوآوری و به ضرر کلیه کاربران گوشی های هوشمند خواهد بود. حتی ممکن است این شرکت پورت های لایتنینگ را از دستگاههای خود حذف کند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز، اپل در بیانیه خود در پاسخ به اتحادیه اروپا علت اصلی نپذیرفتن این تصمیم را پشتیبانی از نوع آوری خواند و تنظیم یک قانون یکسان برای پورت های اتصال گوشی را به باعث کند شدن نوآوری عنوان کرد. چندی پیش اتحادیه اروپا با هدف کاهش زباله های الکترونیکی، از کلیه سازندگان خواست تا از یک استاندارد واحد در کابل های خود استفاده کنند. این اتحادیه در پی مطالعاتی که در مورد کابل های استاندارد انجام داده است، زباله های الکترونیکی حاصل از دور ریختن کابل های شارژ را نگران کننده می داند.

شرکت اپل تنها شرکتی است که بیشترین ضرر را از این استادارد سازی متحمل خواهد شد. زیرا پورت های لایتنینگ تنها به گوشی های اپل اختصاص دارد. همچنین درآمد این شرکت از فروش تجهیزات و لوازم جانبی لایتنینگ کاهش خواهد یاقت. این در حالی است که در شرکت های رقیب نظیر سامسونگ و هواوی از پورت USB-C استفاده میشود که این پورت به مرور به یک استاندارد در کابل های شارژ تبدیل شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال