اپل اجازه محک زدن خودروهای خودران را دریافت کرد

ما شایعاتی مبنی بر این شنیده بودیم که اپل قصد دارد خودروهای الکتریکی / خودران خود را تولید کند و حال مدرکی دال بر این‎ ظاهر شده که این شرکت در واقعا در حال کار بر روی پروژه‎ای مرتبط با خودروها است. در گزارشی که وب‎سایت Bloomberg منتشر کرده است، مشخص شده که اداره وسایل […]

ما شایعاتی مبنی بر این شنیده بودیم که اپل قصد دارد خودروهای الکتریکی / خودران خود را تولید کند و حال مدرکی دال بر این‎ ظاهر شده که این شرکت در واقعا در حال کار بر روی پروژه‎ای مرتبط با خودروها است. در گزارشی که وب‎سایت Bloomberg منتشر کرده است، مشخص شده که اداره وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا مجوز محک زدن خودروهای خودران در جاده‎های کالیفرنیا را به اپل داده است.

در واقع این اولین مرتبه نیست که برنامه‎های اپل توسط سازمان‎های دولتی فاش شده است. در ماه دسامبر سال گذشته‎ی میلادی مشخص شد که مدیر یکپارچگی محصول اپل نامه‎ای به سازمان امنیت ترافیک جاده ای NHTSA در خصوص خودکارسازی حمل و نقل و یادگیری ماشینی نوشته و در آن به برنامه‎های این شرکت در خصوص یک ماشین خودران اشاره شده است.

گرچه، اگر به یاد داشته باشید، سال گذشته هم‎چنین گزارش شده بود که اپل ایده‎ی ساخت ماشین الکتریکی خود را رها کرده است. معنای این خبر این نیست که اپل دیگر به این فناوری توجه ندارد، اما نشان می‎دهد که اپل به سادگی ممکن است بیشتر به بخش‎های نرم‎افزاری و جانبی توجه داشته باشد تا قسمت سخت‎افزاری این تکنولوژی. با توجه به این‎که ساخت ماشین اقدام بسیار بزرگی بوده این اقدام قابل درک است.

بنابراین دریافت این مجوز از سازمان DMV به سادگی می‎تواند به معنای این باشد که اپل به دنبال محک‎زدن نرم‎افزار خود با خودروهای فعلی و نه اقدام دیگری است. خبری در خصوص زمان ارائه‎ی این نرم‎افزار از سوی اپل برای خودروسازان وجود ندارد ولی به محض شنیدن اخبار بیشتر شما را در جریان می‎گذاریم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال