اپل در آیفون ۱۵ به سراغ دکمه های غیرمتحرک می رود

به گفته تحلیلگر محصولات اپل، این شرکت برای ساخت آیفون ۱۵ به سراغ دکمه هایی از نوع غیرمتحرک خواهد بود. دکمه های پاور و تنظیم صدا احتمالا از این نوع هستند. همانند تغییر دکمه هوم آیفون ۷ در اینجا نیز چنین تعبیری انجام میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مینگ چی کو […]

به گفته تحلیلگر محصولات اپل، این شرکت برای ساخت آیفون ۱۵ به سراغ دکمه هایی از نوع غیرمتحرک خواهد بود. دکمه های پاور و تنظیم صدا احتمالا از این نوع هستند. همانند تغییر دکمه هوم آیفون ۷ در اینجا نیز چنین تعبیری انجام میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مینگ چی کو از تحلیلگران محصولات اپل در مورد گوشی هبنده این شرکت گفته است، آیفون ۱۵ پرو و پرومکس یا اولترا احتمالا دارای دکمه های پاور و تنظیم صدا غیرمتحرک خواهند بود. پیش از این در دکمه هو آیفون ۷ نیز چنین رویکردی استفاده شده بود.

اول در ترک پد مک بوک ها نیز از این سیستم استفاده کرده بود. در ترک پد نیز دکمه ها غیرمتحرک هستند و تنها با لرزش به فشار پاسخ می دهند. احتمالا در این گوشی از موتور تپتیک اضافی در بخش داخلی بدنه و درست در قسمت راست استفاده کند. با کمک این موتور زمانیکه کاربر دکمه های پاور و تنظیم صدا را لمس می کند چیزی شبیه به دکمه های مکانیکی خواهد بود. بنابراین در آیفون های رده بالای سال آینده به جای یک موتور تپتیک، سه موتور تپتیک در بدنه خواهیم داشت.

پیش از این نیز در شایعات از وجود دکمه غیرمتحرک در اپل واچ صحبت شده بود که هرگز به واقعیت تبدیل نشد. طبق این شایعه گفته شد در صورت وجود دکمه غیر متحرک درون محصول، علاوه بر افزایش مقاومت در برابر نفوذ آب، فضای بیشتری نیز در داخل بدنه بوجود می آید. به گفته مینگ چی کو، دو بروزرسانی بزرگ در گوشی های آینده بوجود می آید. یکی طراحی بدون دکمه و دیگری استفاده از درگاه USB C.