اپل، گوگل، آمازون و سایر شرکت‎ها به دنبال خرید کسب و کار تولید چیپ حافظه توشیبا هستند

گروهی از شرکت‎های برتر فناوری همانند با اپل، گوگل و آمازون به دنبال خرید کسب و کار چیپ حافظه توشیبا هستند. شرکتی که موفق به انجام این معامله شود، دومین فراهم‎کننده‎ی چیپ‎های مموری برای گوشی‎های هوشمند و کامپیوترهای شخصی بعد از سامسونگ را به دست خواهد آورد. بخش تولید چیپ مموری توشیبا در طول سال مالی […]

گروهی از شرکت‎های برتر فناوری همانند با اپل، گوگل و آمازون به دنبال خرید کسب و کار چیپ حافظه توشیبا هستند. شرکتی که موفق به انجام این معامله شود، دومین فراهم‎کننده‎ی چیپ‎های مموری برای گوشی‎های هوشمند و کامپیوترهای شخصی بعد از سامسونگ را به دست خواهد آورد. بخش تولید چیپ مموری توشیبا در طول سال مالی گذشته با اختصاص دادن 25 درصد از درآمد کلی این شرکت مبلغ 50.9 میلیارد دلار درآمد داشته است. اما این شرکت هم‎چنان در حال ضرر بوده و به لطف مسائلی که هیچ ارتباطی به بخش تولید چیپ آن ندارند یک ضرر 9 میلیارد دلاری را گزارش داده است تا فروش این قسمت از شرکت توشیبا به شرکتی که بیشترین قیمت را پیشنهاد دهد، قسمتی از نیازهای مالی آن‎ها را برطرف کند.

گفته می‎شود توشیبا اولین دور مزایده را تمام کرده است. روزنامه‎ی ژاپنی Yomiuri Shimbun با انتشار گزارشی یکی از شرکت‎های خریدار را شرکت تایوانی Hon Hai معرفی و مبلغ پیشنهادی آن‎ها را 18 میلیارد دلار قید می‎کند. این شرکت که به اسم فاکس‎کان هم شناخته می‎شود، شرکتی است که کار سرهم‎بندی قطعات اکثریت گوشی‎های آیفون اپل و هم‎چنین دستگاه‎های موبایل مهم دیگر را بر عهده دارد. سال گذشته فاکس‎کان شرکت ژاپنی تولیدکننده‎ی نمایشگر شارپ را به قیمت 3.8 میلیارد دلار خرید.

سهام‎داران توشیبا در روز 5 شنبه بر فروش کسب و کار مموری فلش NAND این شرکت توافق کردند تا مسیر فروش بخش چیپ موبایل نیز باز شود. جدا از اپل، گوگل و آمازون، شرکت‎های دیگری نیز در این مزایده شرکت دارند از جمله وسترن دیجیتال (که در حال حاضر کارخانه‎ی تولید چیپی را در ژاپن به همراه توشیبا مدیریت می‎کند)، Micron Technology و SK Hynix Inc. طبق اعلام گزارش این نشریه‎ی ژاپنی، گوگل و آمازون قصد دارند از چیپ‎های موبایل برای خدمات ابری خود استفاده کنند.

توشیبا قصد دارد طی ماه جاری با اعضای شرکت‎کننده در این مزایده جلسه‎ای برگزار کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال