پتنت جدید اپل دکمه‌ی Home آیفون را دگرگون می‌کند

بدون شک دکمه‌ی home در گوشی‌های آیفون یکی از دکمه‌های مفید در این گوشی می‌باشد. با اضافه شدن حسگر اثر انگشت و امکانات بسیار زیاد به این دکمه، به نظر می‌رسد اپل فعلا قصد ندارد این دکمه را از سری گوشی‌های هوشمند خود بردارد. فعلا از این دکمه برای خرید‌های اینترنتی و حسگر اثر انگشت و […]

بدون شک دکمه‌ی home در گوشی‌های آیفون یکی از دکمه‌های مفید در این گوشی می‌باشد. با اضافه شدن حسگر اثر انگشت و امکانات بسیار زیاد به این دکمه، به نظر می‌رسد اپل فعلا قصد ندارد این دکمه را از سری گوشی‌های هوشمند خود بردارد. فعلا از این دکمه برای خرید‌های اینترنتی و حسگر اثر انگشت و باز کردن قفل گوشی اضافه می‌شود که در ادامه‌ی خبر به آن بیشتر می‌پردازیم. در روز پنجشنبه مقاله‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد اپل فکر‌های جدیدتری را در ذهن خود می‌پروراند و قصد دارد این دکمه را دچار تغییر و تحولاتی بکند.

هدف اصلی پتنت جدید اپل این است تا دکمه‌ی home در سری گوشی‌های آیفون کاری فراتر از بازکردن قفل گوشی با حسگر اثر انگشت و همچنین خرید‌های اینترنتی انجام دهد. برای مثال با نگه داشتن دکمه‌ی home در گوشی‌های آیفون؛ بر طبق این پتنت نوار جستجوی اپل برای شما به نمایش در می‌آید یا از حسگر اثر انگشت گوشی برای استفاده در بازی‌ها می‌توان استفاده کرد.

فرض کنید شما در حال بازی کردن هستید و بازی نیاز به هدف گیری مشخص و دقیقی نیز دارد. حال شما با تکان دادن انگشت شصت خود بر روی دکمه‌ی home آیفون می‌توانید هدف گیری دقیق‌تری را انجام دهید و نیازی به صفحه نمایش لمسی گوشی نداشته باشید چرا که حسگر اثر انگشت می‌توانید محل تکان خوردن انگشت شصت شما را تشخیص دهد.

پتنت جدید اپل دکمه‌ی Home آیفون را دگرگون می‌کند

یکی دیگر ار کارآیی‌های این دکمه در آینده می‌توان به قابلیت تغییر نحوه‌ی به نمایش در آمدن گوشی از حالت افقی به عمودی اشاره کرد. این قابلیت با توجه به جهت انگشت شصت شما به صورت اتوماتیک انجام می‌گیرد.

پتنت جدید اپل دکمه‌ی Home آیفون را دگرگون می‌کند

در حال حاظر بر روی گوشی‌های آیفون شما با نگه داشتن این دکمه Siri را فعال می‌کنید، با دوبار کلیک کردن بر روی این دکمه برنامه‌های در حال اجرا به نمایش در می‌آید و با یک بار فشار دادن آن به صفحه‌ی اصلی گوشی منتقل می‌شوید. اپل تا همین امروز هم قابلیت‌های زیادی به این دکمه اضافه کرده اما این پتنت جدید می‌تواند قابلیت‌های این دکمه را به مراتب بیشتر و بیشتر کند.

فعلا این ایده به عنوان یک پتنت برای اپل ثبت شده و به طور قطعی نمی‌توان گفت که در آینده این ویژگی‌ها را در آیفون شاهد خواهیم بود. این روز‌ها اپل در حال معرفی تکنولوژی‌های زیادی و جدیدی می‌باشد. برای مثال اپل با معرفی ساعت هوشمند خود توانست تکنولوژی Force Touch را به همگی نشان دهد. این تکنولوژی قابلیت تشخیص میزان فشار وارد شده بر روی صفحه نمایشگر گوشی یا ساعت را دارد و با توجه به این میزان، قابلیت‌های متفاوتی را از خود نشان می‌دهد.

در گذشته هم این کمپانی پتنت‌هایی را ثبت کرده بود اما تا به امروز از آن ها استفاده نکرده. برای مثال اپل در گذشته پتنی را ثبت کرد که دکمه‌ی Home گوشی از خود گوشی به بیرون آمده و به عنوان یک شوک همانند آن چه در دسته‌های بازی امروزی می‌بینیم از آن برای بازی‌های iOS استفاده کنیم. به هر حال این پتنت‌ها هنوز مورد استفاده قرار نگرفته‌اند و باید منتظر پیشرفت دنیای تکنولوژی با کمپانی‌هایی نظیر اپل باشیم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال