اپل از انتشار پلتفرم بازی فیسبوک در اپ استور iOS جلوگیری کرد

اپل با جلوگیری از انتشار پلتفرم بازی فیس بوک در اپ استور iOS انحصارگرایی خود را بار دیگر به شرکت‌های دیگر نشان داده است. این اولین باری نیست که اپل تصمیم گرفته است تا اجازه ندهد یک اپلیکیشن شخص ثالث بازی‌ها را به عنوان یک پلتفرم مجزا در اپ استور منتشر کند. به گزارش سرویس […]

اپل با جلوگیری از انتشار پلتفرم بازی فیس بوک در اپ استور iOS انحصارگرایی خود را بار دیگر به شرکت‌های دیگر نشان داده است. این اولین باری نیست که اپل تصمیم گرفته است تا اجازه ندهد یک اپلیکیشن شخص ثالث بازی‌ها را به عنوان یک پلتفرم مجزا در اپ استور منتشر کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از 9to5Mac، فیسبوک تلاش داشته است تا برنامه Facebook Gamingرا به فروشگاه اپلیکیشن اپل اضافه کند اما اپل از این تصمیم  فیس‌بوک جلوگیری کرده است. این بازی یک پلتفرم جامع است که کاربران می‌توانند از یک شبکه اجتماعی مجزا استفاده کنند و همچنین می توان از طریق آن گیم‌پلی را به صورت زنده برای دیگران به نمایش گذاشت.

پلتفرم بازی فیس بوک چندین بازی مجزای دیگر را درون خود جای داده است که احتمال می‌رود همین موضوع باعث امتناع اپل از انتشار این پلتفرم در اپ استور شده باشد. البته گزارشها نشان می دهد که پیش از این نیز اپل حداقل پنج بار درخواست فیسبوک برای انتشار این پلتفرم بازی را رد کرده است. بسیاری دلیل این اقدام اپل را انحصار طلبی این شرکت تعبیر می کنند. اپل نمی خواهد با انتشار برنامه‌های مربوط به کمپانی های دیگر با کاهش درآمد مواجه شود. همچنین در گزارشی که در نیویورک تایمز چاپ شده است می خوانیم: انتشار پلتفرم بازی فیس بوک در اپ استور ممکن است باعث آسیب به این پلتفرم شود چرا که به رقابت با بازی های اپل خواهد انجامید.

 از آن جایی که بازی ها بیشترین سود را در برنامه های موبایل در جهان دارند اپ استور نیز تنها محل تایید شده برای دانلود این بازی ها هستند. درآمد اپل توسط دانلود بازی ها برای کاربران آیفون و آیپد در سال گذشته ۱۵ میلیارد دلار درآمد داشته است. اکنون اپل به دلیل عدم انتشار پلتفرم بازی فیس بوک در اپ استور و سیاست‌های خود تحت فشار قرار گرفته است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال