شرکت اپل به سارقان آیفون در جریان اعتراضات هشدار داد

اعتراضات مردم آمریکا علیه مرگ یک سیاهپوست به دست پلیس باعث شد تا بسیاری از افراد معترض به فروشگاه ها از جمله اپل استورها حمله کرده و آیفون ها را به سرقت ببرند. اکنون اپل اعلام کرده کلیه گوشی های به سرقت رفته قابل ردیابی هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و […]

اعتراضات مردم آمریکا علیه مرگ یک سیاهپوست به دست پلیس باعث شد تا بسیاری از افراد معترض به فروشگاه ها از جمله اپل استورها حمله کرده و آیفون ها را به سرقت ببرند. اکنون اپل اعلام کرده کلیه گوشی های به سرقت رفته قابل ردیابی هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Forbes، معترضانی که با حمله یا اپل استورها، گوشی های آیفون را به سرقت بردند پس از روشن کردن این گوشی ها با پیغام شما ردیابی شده اید مواجه شدند. اپل اعلام کرد که گوشی های به سرقت رفته به نوعی نرم افزار امنیتی مجهز شده اند که در صورت خروج از فروشگاه بصورت غیرقانونی گوشی را قفل کرده و به پلیس اطلاع رسانی می کند. بنابراین سارقان دو راه پیش رو دارند. اول اینکه قطعات این گوشی ها را بطور جداگانه در بازار بفروشند و یا اینکه از ترس ردیابی آنها را نابود کنند. در هر صورت سارقان قادر به استفاده از این گوشی ها نخواهند بود.

به دلیل اعتراضات اخیر و احتمال خسارت اپل تصمیم گرفته تا بار دیگر اپل استورها را تعطیل و گوشی ها را از ویترین جمع آوری کند. البته اقدام پیشگیرانه اپل امکان ردیابی سارقان را به این شرکت داده است. سال ها بود که سرقت گوشی های آیفون به عنوان یک معضل برای این شرکت تبدیل شده بود. اکنون با اقدامات امنیتی انجام شده توسط این شرکت می توان آیفون های به سرقت رفته را ردیابی کرد. در این حالت گوشی در حالت گم شده (Lost Mode) قرار داده می شود. بدین ترتیب گوشی قفل شده و موقعیت مکانی سارق ردیابی میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال