اپل بهبود امنیت آیفون را به متخصص جیل‎بریک می‎سپارد

اگر اخبار را دنبال کرده باشید یقینا می‎دانید که وب‎سایت مشهور ویکی‎لیکس که به افشای اسناد مهم و محرمانه می‎پردازد در گزارشی اعلام کرده است که سازمان سیا آمریکا به مدت چندین سال لیستی از آسیب‎پذیری‎ها و حفره‎های امنیتی را که مربوط به گوشی‎های هوشمند در پلت‎فرم‎های مختلف بوده را حفظ کرده که سیستم‎عامل iOS […]

اگر اخبار را دنبال کرده باشید یقینا می‎دانید که وب‎سایت مشهور ویکی‎لیکس که به افشای اسناد مهم و محرمانه می‎پردازد در گزارشی اعلام کرده است که سازمان سیا آمریکا به مدت چندین سال لیستی از آسیب‎پذیری‎ها و حفره‎های امنیتی را که مربوط به گوشی‎های هوشمند در پلت‎فرم‎های مختلف بوده را حفظ کرده که سیستم‎عامل iOS اپل نیز جزو این فهرست است. حال اپل ادعا کرده که اکثریت این باگ‎های امنیتی برطرف شده و این شرکت در حال رسیدگی به موارد باقی‎مانده است ولی بایستی نگرانی کاربران را درک کرد.

گرچه اهالی کوپرتینو خبر خوشی که به کاربران خود می‎دهند این است که یقینا قصد دارند جنبه‎های امنیتی سیستم‎عامل خود را بالا ببرند چون مشخص شده است که آن‎ها متخصص جیل‎بریک و محقق مسائل امنیتی آقای Jonathan Zdziarski استخدام کرده‎اند. برای آن‎دسته از افرادی که با کارهای او آشنا نیستند باید بگوییم که او قسمتی از تیم توسعه‎دهندگان آیفون و Chronic Dev Team بوده و در جامعه‎ی جیل‎بریک مدتی با نام NerveGas”” شناخته می‎شده است.

او بیانیه‎ای منتشر و اعلام کرده است که “من با افتخار اعلام می‎کنم که موقعیت شغلی در اپل را برای همکاری با تیم معماری و مهندسی بخش امنیت آن‎ها پذیرفته‎ام و بسیار هیجان‎زده‎ام که با گروهی از متخصصین همکاری می‎کنم که بسیار مشتاق حفاظت از امنیت و حریم خصوصی سایرین هستند. این تصمیم را می‎توان نتیجه‎ی چیزی دانست که برای من در به مرور زمان به عنوان وجدان حس شده است. داشتن حریم خصوصی مقدس است، زندگی‎های دیجیتال ما می‎تواند چیزهای زیادی در رابطه با ما فاش سازد مانند علایق‎مان، اندیشه‎های مخفی و عمیق درونی ما و حتی افرادی که عاشق‎شان هستیم. من از همکاری با چنین گروه بی‎نظیری که اشتیاق خود را نسبت به حفظ حریم‎ خصوصی نشان می‎دهند، خوشحال هستم.”

البته الزاما شروع این همکاری باعث حل تمامی مشکلات نمی‎شود ولی شنیدن این خبر که اپل می‎خواهد جنبه‎های امنیتی و حفظ حریم خصوصی سیستم‎عامل iOS خود را بالا ببرد، بسیار خوب است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال