Apple Intelligence همزمان با انتشار نسخه iOS 18.1 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت

شرکت اپل، علیرغم رونمایی از سری آیفون ۱۶ در ماه گذشته، از عرضه قابلیت‌های هوش مصنوعی پر‌توجه خود با نام Apple Intelligence خودداری کرد. این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که نخستین ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در ماه آینده عرضه خواهد کرد، اما تاریخ دقیقی ارائه نداده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

شرکت اپل، علیرغم رونمایی از سری آیفون ۱۶ در ماه گذشته، از عرضه قابلیت‌های هوش مصنوعی پر‌توجه خود با نام Apple Intelligence خودداری کرد. این شرکت پیش‌تر اعلام کرده بود که نخستین ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در ماه آینده عرضه خواهد کرد، اما تاریخ دقیقی ارائه نداده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری رسانه تکنولوژی تکنا، ، مارک گرمن، روزنامه‌نگار بلومبرگ، در خبرنامه‌ی پاور آن خود فاش کرده است که قابلیت‌های Apple Intelligence در روز دوشنبه، ۲۸ اکتبر، همزمان با انتشار نسخه iOS 18.1 در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. منابع گرمن ادعا می‌کنند که اپل برای اطمینان از عملکرد بی‌نقص این ویژگی‌ها و توانایی سرورهای ابری خود در مدیریت حجم بالای درخواست‌ها، زمان بیشتری را صرف رفع ایرادات احتمالی کرده است.

اپل اعلام کرده است که در نسخه اولیه این قابلیت‌ها، ابزارهایی برای نوشتن، ویرایش و خلاصه‌سازی متون، جستجوی تصویری مبتنی بر زبان طبیعی، ابزاری برای حذف اشیاء اضافی از تصاویر و قابلیت ایجاد ویدیوهای شخصی‌سازی شده با استفاده از دستورات متنی ارائه خواهد شد. بر اساس نقشه راه اعلام شده توسط اپل، سایر ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در اواخر سال ۲۰۲۴ و ماه‌های پس از آن عرضه خواهند شد. گرمن همچنین اشاره کرده است که نسخه‌های بعدی سیستم‌عامل iOS، یعنی iOS 18.2 و iOS 18.4، به ترتیب از قابلیت‌هایی مانند ایجاد ایموجی‌های شخصی‌سازی شده (Genmoji) و ادغام با چت‌بات ChatGPT پشتیبانی خواهند کرد. نسخه iOS 18.4 نیز با به‌روزرسانی‌های قابل‌توجه در دستیار صوتی سیری همراه خواهد بود.

با توجه به این برنامه‌ریزی، کاربران آیفون برای بهره‌مندی از تمام قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل باید مدتی صبر کنند. این در حالی است که رقبای اپل مانند سامسونگ و گوگل، با عرضه سری‌های گلکسی S24 و پیکسل ۹، پیش‌تر قابلیت‌های هوش مصنوعی را در محصولات خود گنجانده‌اند.