اپل موفق به اختراع یک کیبورد با فناوری Force Touch شد

اپل از تکنولوژی تاچ فشاری (Force Touch) در ساعت‌های‌هوشمند خود به همراه گوشی‌های آیفون و حتی تاچ‌پد مک‌بوک استفاده کرده است و حالا به نظر می‌رسد قصد دارد این تکنولوژی را در زمینه‌های دیگر نیز گسترش دهد. پتنت ثبت شده توسط اپل این ایده را نشان می‌دهد که اپل ممکن است به زودی از کیبوردی […]

اپل از تکنولوژی تاچ فشاری (Force Touch) در ساعت‌های‌هوشمند خود به همراه گوشی‌های آیفون و حتی تاچ‌پد مک‌بوک استفاده کرده است و حالا به نظر می‌رسد قصد دارد این تکنولوژی را در زمینه‌های دیگر نیز گسترش دهد.

پتنت ثبت شده توسط اپل این ایده را نشان می‌دهد که اپل ممکن است به زودی از کیبوردی رونمایی کند که دارای حسگر داخلی باشد. همانند تاچ‌پد استفاده شده در مک‌بوک‌های جدید اپل، این کیبورد نیز دارای این قابلیت خواهد بود که  میزان فشار وارد شده بر خود را تخمین زده و میزان فشار وارد شده بر روی هر دکمه بر روی عملکرد آن‌ها تاثیر بگذارد. اپل با استفاده از این تکنولوژی در کیبورد‌های مک‌بوک می‌تواند باعث تحولی عظیم در نحوه‌ی تایپ کردن کاربران شود.

شاید یکی از مهم‌ترین مزایایی چنین کیبوردی را بتوان اندازه‌ی کوچک آن نام برد. اپل با استفاده از این تکنولوژی می‌تواند لپ‌تاپی را عرضه کند که از مک‌بوک 12 اینچی تازه وارد این شرکت نیز سبک‌تر و نازک‌تر باشد. مک‌بوک 12 اینچی اپل از مکانیزم خاصی در طراحی کیبوردهای خود برخوردار است و شاید در آینده‌ای نه‌چندان دور شاهد لپ‌تاپ‌های نازک‌تر از اپل نیز با استفاده از این تکنولوژی باشیم.

این پتنت در سال 2012 توسط اپل ثبت شده است پس احتمال این که در آینده‌ شاهد چنین کیبوردی در لپ‌تاپ‌های اپل باشیم بسیار زیاد است. از طرفی دیگر پتنت‌های ثبت شده ممکن است هرگز در محصولات مورد استفاده قرار نگیردند اما از آن‌جایی که شاهد این تکنولوژی در اکثر محصولات اپل هستیم، باید انتظار کیبورد جدید اپل با فناوری تاچ فشاری نیز داشته باشیم.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال