اپل از انتشار سرویس‌های بازی مبتنی بر فضای ابری در اپ استور جلوگیری می‌کند

شرکت اپل با تدوین قوانین جدیدی برای اپ استور کلیه اپلیکیشن ها و بازی هایی که روی اپ استور منتشر می شود را به طور کامل بررسی می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، قوانین جدید اپ استور توسط اپل موجب به وجود آمدن برخی انتقادات در مورد این شرکت شده است. تحلیلگران سرویس‌های […]

شرکت اپل با تدوین قوانین جدیدی برای اپ استور کلیه اپلیکیشن ها و بازی هایی که روی اپ استور منتشر می شود را به طور کامل بررسی می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، قوانین جدید اپ استور توسط اپل موجب به وجود آمدن برخی انتقادات در مورد این شرکت شده است. تحلیلگران سرویس‌های بازی معتقدند سرویس های مبتنی بر فضای ابری آینده درخشانی را برای بازی های ویدیویی به همراه خواهد داشت. همچنین بسیاری از شرکت ها تلاش کردند با توجه به پتانسیل سرویس های گیمینگ ابری وارد این حوزه شوند. اما قوانین داخلی جدید اپل اجازه استفاده کاربران IOS از سرویس هایی مانند گوگل استیدیا یا را نخواهد داد.

 پیش از این مایکروسافت تنها برای یک مدت کوتاه اجازه آزمایش نسخه پیش نمایش xCloud در iOS را داشت. اما پس از پایان یافتن این مدت اپل با اعلام بیانیه از ناهمخوانی سرویس های گیمینگ ابری با قوانین اپ استور خبرداد. به گزارش بیزینس اینسایدر، سیاست های وضع شده برای اپ استور کلیه بازی های مورد نظر را به طور جدی بررسی و ارزیابی می کند. حتی اگر این بازیها در نهادهایی مانند ESRB بررسی شده باشند، برای اپل اهمیتی ندارد و خودش باید بار دیگر صلاحیت این بازی‌ها را تایید کند.

 البته بسیاری از منتقدان معتقدند رفتار اپل با برخی اپلیکیشن ها مانند نتفلیکس بسیار متفاوت بوده است. اما اپل در پاسخ به این انتقاد گفته است: نرم‌افزارهایی که عملکردی شبیه به ریموت دسکتاپ دارند بدون بررسی منتشر خواهند شد. هم چنین بازی هایی که روی دستگاه هایی نظیر ایکس‌باکس اجرا و به آیفون استریم می‌شوند نیز مشکلی ندارند. به نظر می‌رسد اپل تنها به استریم از سرورهای ابری حساس است.اپل می‌گوید تمامی این قوانین در جهت ایمن و مورد اعتماد سازی اپ استور برای کاربران بوده است. این شرکت تلاش می‌کند تا اپلیکیشن ها و بازی ها را قبل از دسترسی کاربران بررسی کند و از عدم نقض قوانین مطمئن شود. همچنین معتقد است این قوانین برای محافظت از مشتریان و توسعه دهندگان اجرا می شود.

مایکروسافت نیز پس از پایان مدت زمان آزمایش نسخه xCloud در iOS گفته است: هرچند راهی برای سرویس های گیمینگ ابری نظیر Xbox Game Pass Ultimate در ios وجود ندارد اما این شرکت به تلاش خود ادامه میدهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال