اپل در حال ساخت چیپ‎های مدیریت انرژی خود است

اپل اوایل ماه جاری میلادی پس از امضای قرارداد 9 میلیارد دلاری با شرکت سامسونگ برای تولید نمایشگرهای اولد آیفون، به نظر می‎رسد در حال کار بر روی ساخت چیپ مدیریت انرژی اختصاصی خود است. Karsten Iltgen تحلیلگر بانک آلمانی Bankhaus Lampe روز گذشته در گفتگو با شرکت Dialog Semiconductor اعلام کرد “مدارک محکمی” نشان […]

اپل اوایل ماه جاری میلادی پس از امضای قرارداد 9 میلیارد دلاری با شرکت سامسونگ برای تولید نمایشگرهای اولد آیفون، به نظر می‎رسد در حال کار بر روی ساخت چیپ مدیریت انرژی اختصاصی خود است. Karsten Iltgen تحلیلگر بانک آلمانی Bankhaus Lampe روز گذشته در گفتگو با شرکت Dialog Semiconductor اعلام کرد “مدارک محکمی” نشان می‎دهند که اپل به دنبال عدم استفاده از مدار یکپارچه مدیریت انرژی (PMIC) شرکت دیالوگ است و قصد دارد از چیپ خود تا سال 2019 رونمایی کند.

گفتنی است پس از اعلام این خبر، بانک Bankhaus Lampe، پیشنهاد خود برای سهامداران کمپانی “دیالوگ” را از وضعیت “صبر کردن” به “فروش” تغییر داد که همین امر باعث شد سهام این شرکت تا 36 درصد افت کند. براساس تخمین‎هایی که زده می‎شود 70 درصد سهم فروش شرکت دیالوگ در سال 2016 به دنبال همکاری با غول فناوری کالیفرنیا یعنی اپل بوده است. تنها به خاطر این‎که تاثیر مالی این اخبار را متوجه شوید بایستی گفت که دیالوگ در حدود 20 درصد بازار جهانی این چیپ‎ها را بر عهده دارد و یکی از برترین شرکت‎ها در دنیا در تولید PMIC به شمار می‎رود.

سهام این شرکت در سال 2016 با افزایش ارزش دو برابری روبرو شده که با توجه به بستن قرارداد با اپل طبیعی بود و بایستی در سال 2017 نیز ادامه داشته باشد یعنی زمانی که آیفون 8 وارد بازار می‎شود. براساس ادعای یکی از منابع آشنا به قضیه، اپل قویا در تلاش است مهندسین شرکت دیالوگ را به استخدام خود در آورد و تیمی از افراد متخصص و حرفه‎ای در این زمینه شکل دهد. Bankhaus Lampe با نقل قول از منابع اعلام می‎کند که اپل مراکز تولید چیپ مدیریت توان خود را در مونیخ و کالیفرنیا برپا می‎کند و در حال حاضر 80 عدد از مهندسین خود این شرکت در حال طراحی چیپ جدید هستند. این گزارش در ادامه اعلام می‎کند که اپل ممکن است نیازمند استخدام بیش از 1000 مهندس باشد تا بتواند به طور کامل کسب و کار خود با دیالوگ را فراموش کند.

هفته‎ی گذشته شرکت Imagination Technologies با انتشار خبری اعلام کرد که اپل قصد تولید چیپ‎های گرافیکی را نیز دارد که همین باعث افت سهام این شرکت تا 70 درصد شد.

به نظر می‎رسد که نسل بعدی آیفون واقعا محصول خاصی خواهد بود که براساس تغییر استراتژی‎های تولیدی که تا الان دیده‎ایم به نسبت نسل‎های قبلی آن بیشتر از قطعات ساخت خود اپل استفاده می‎شود. در هر صورت، مدل دهمین سالگرد آیفون بدون شک از خیلی جهات رکوردشکن است و تمامی این اخبار سطح اشتیاق علاقه‎مندان به آن را بالاتر می‎برد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال