اپل در حال توسعه چت بات اختصاصی خود است

طبق اعلام یک منبع آگاه، اپل در حال توسعه نوعی هوش مصنوعی اختصاصی با نام Apple GPT است که احتمالا در سال آینده با عنوان هوش مصنوعی اپل منتشر خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد اپل توسعه چت بات خود را با جدیت ادامه می دهد […]

طبق اعلام یک منبع آگاه، اپل در حال توسعه نوعی هوش مصنوعی اختصاصی با نام Apple GPT است که احتمالا در سال آینده با عنوان هوش مصنوعی اپل منتشر خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد اپل توسعه چت بات خود را با جدیت ادامه می دهد و با توجه به اینکه این چت بات اختصاصی اپل محسوب میشود نام Apple GTP روی آن گذاشته اند. طبق ادعای مارک گورمن، از بلومبرگ در حال حاضر اپل تصمیمی برای انتشار عمومی هوش مصنوعی خود ندارد. اپل در توسعه این فناوری از یک مدل زبانی بزرگ اختصاصی با نام Ajax بهره برده که روی سرورهای گوگل اجرا می‌شود. طبق اعلام گوگل این مدل زبانی روی فریم ورک با نام Google JAX تولید شده و برای شتاب بخشی به یادگیری ماشینی توسعه یافت.

چندین منبع معتبر دیگر که نامی از آنها بر ه نشده اعلام کردند توسعه این چت بات توسط چندین تیم در داخل این شرکت در حال انجام است. اپل همزمان به دنبال رفع نگرانی های مربوط به حریم خصوصی است. زیرا این موضوع از زمان انتشار ChatGPT دنبال شده است. با وجود تلاش شرکت های بزرگ فناوری برای حضور در زمینه این فناوری، اپل همچنان غایب بوده و حتی کارمندان این شرکت نیز با هدف حفظ اطلاعات محرمانه اجازه استفاده از ChatGPT را ندارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال