اپل با خرید اینتل مودم‌های موبایلی خود را می‌سازد

اپل همکاری جدید خود را با اینتل برای تولید مودم گوشی‌های همراه آغاز کرده است. بدین ترتیب اپل مودم‌های اینتل را در گوشی‌های خود استفاده خواهد کرد و دیگر خبری از مودم های کوالکام در گوشی‌های آیفون نخواهد بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از Engadget، اپل از […]

اپل همکاری جدید خود را با اینتل برای تولید مودم گوشی‌های همراه آغاز کرده است. بدین ترتیب اپل مودم‌های اینتل را در گوشی‌های خود استفاده خواهد کرد و دیگر خبری از مودم های کوالکام در گوشی‌های آیفون نخواهد بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از Engadget، اپل از مودم‌های همراه ساخت شرکت اینتل استفاده خواهد کرد. در واقع اپل با خرید این کسب و کار دیگر نیازی به کوالکام نخواهد داشت. پیش از این در خبرها آمده بود که اپل این معامله را در ماه ژوئیه و به ارزش یک میلیارد دلار انجام داده بود. اکنون اپل با داشتن فناوری مودم اینتل دیگر نیازی به فروشندگان دیگر نخواهد داشت.

اینتل با فروش این کسب و کار خود سود خوبی به جیب زده است اما هنوز هم ادعا میکند که در این معامله متحمل ضرر شده است. اینتل هنوز فناوری ساخت مودم های رایانه، اینترنت اشیا و وسائل نقلیه را در اختیار دارد. اینتل پس از فروش کسب و کار خود به اپل، کوالکام را مقصر این موضوع دانست و مدعی شد که قوانین ثبت اختراع ضد رقابتی کوالکام او را مجبور به فروش فناوری مودم‌های گوشی‌های هوشمند کرده است. حتی در این مورد در دادگاه شکایتی را ثبت کرده است. و یک قاضی نیز به نفع او رای داده است.

شایعاتی نیز وجود دارد که می‌گوید اپل قصد دارد تا پردازنده‌های اینتل را در رایانه‌های خود حذف کند و از پردازنده‌های ساخت خود استفاده کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال